دوگانگی تیم های اروپایی برای مسابقات فوتبال به خاطر کرونا

پس از لغو رقابت‌ها مختلف ورزشی، باشگاه‌های فوتبال هم اعلام کردند تمرینات آن‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است. این در حالی است که برخی از باشگاه‌های بزرگ دنیا برخلاف قوانین قرنطینه بازیکنان خود را برای تمرینات گروهی فراخوانده اند و یا حتی پروژه‌های عمرانی را اجرا می‌کنند.

اخبار ورزشی-البته بیشتر ورزشکاران در خانه تمرینات خود را برای حفظ آمادگی جسمانی برگزار می‌کنند.

همان روز‌های نخست مسئولان کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کردند نهایتا تا یک ماه آینده مسابقات لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود. با گذشت حدود ۲ ماه و ناتوانی اروپایی ها در کنترل ویروس کرونا ، یوفا اعلام کرد اگر در آینده‌ای نزدیک نتواند مسابقات این فصل لیگ قهرمانان را برگزار کند، فصل آینده این رقابت‌ها شرایط سخت تری خواهد داشت.

در صورتی که لیگ قهرمانان اروپا امسال به پایان نرسد، تعداد زیادی از باشگاه‌های اروپایی ورشکسته می‌شوند و برنامه فصل آینده هم دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و تیم‌ها باید بازی‌های فشرده زیادی را برگزار کنند. فشردگی بازی‌ها باعث افزایش مصدومیت بازیکنان می‌شود.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال اروپا قصد دارند تحت هر شرایطی مسابقات این فصل لیگ قهرمانان را به پایان برسانند و حتی با باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها مذاکراتی داشته اند. اکثر باشگاه‌ها اعلام کرده اند که موافق برگزاری بازی‌ها هستند، اما باید پروتوکل‌های بهداشتی حتما رعایت و بازی‌ها بدون حضور تماشاگران پیگیری شود.

البته مسئولان ورزش کشور‌های مختلف اروپایی نظرات متفاوتی در این باره دارند. مقامات برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اسپانیا (لالیگا) اعتقاد دارند همانند لیگ قهرمانان اروپا باید مسابقات لالیگا هم امسال برگزار شود، اما رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرده قصد ندارد سری آ را به قبرستان تبدیل کند.

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، گفت: من از تصمیم و برنامه خودم برای پایان دادن به رقابت‌های سری آ و بی راضی هستم و امیدوارم به زودی خبر پایان مسابقات منتشر شود.

او بیان کرد: دوست ندارم با تصمیم غلط در شرایط موجود فوتبال ایتالیا به قبرستان تبدیل شود.

البته ستاره‌های ورزش هم نظر متفاوتی درباره برگزاری بازی‌ها بدون حضور هواداران دارند.

بازیکنان مطرح دنیای فوتبال اعلام کرده اند برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران جذابیت ندارد، اما با توجه به قراردادی که با باشگاه‌ها دارند باید تابع نظر مسئولان باشند.

تمام باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس موافقت خود را با شروع موجود مسابقات لیگ جزیره اعلام کرده اند. در صورتی که مسابقات این فصل لغو شود برخی از باشگاه‌های بزرگ در آستانه ورشکستی قرار می‌گیرند و ممکن است از حضور در فصل بعد انصراف بدهند.

برگزار نشدن مسابقات باعث می‌شود، حامیان مالی، حمایت‌های خود را از باشگاه‌ها لغو کنند و حق پخش تلویزیونی به حساب آن‌ها واریز نشود.