تراکتور، سپاهان و باز هم سپاهان

 اگر مجوز برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر کسب شود ولیگ برتراجازه بدهد که این مسابقات و جام حذفی به انتها برسد، قطعاً بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و این وسط تیم‌های پرطرفدار لطمه بسیار قابل ملاحظه‌ای خواهند دید به دلیل آنکه از مزیت بزرگی محروم می‌شوند.

اخبار ورزشی- آن‌ها به ویژه در مسابقات مهم خانگی اتکای زیادی به حمایت تماشاگران خود دارند و با استفاده از این اهرم رقبا را به دردسر می‌اندازند، اما حالا دیگر چنین امتیاز مهمی در اختیارشان قرار ندارد و رویارویی با حریفان در ورزشگاه خالی عملاً باعث کاهش انگیزه بازیکنان‌شان هم می‌شود. مشکلی که استقلال در صورت ادامه رقابت‌های لیگ برتر آن را با تمام وجود احساس خواهد کرد

تراکتور در ورزشگاه خالی آزادی

اگر چه تراکتور هرگز در تهران تنها نبوده و همواره هنگام تقابل این تیم با استقلال و پرسپولیس تعداد قابل ملاحظه‌ای طرفدار داشته است، اما با این وجود قطعاً استقلال هر‌گاه در ورزشگاه آزادی میزبان سرخپوشان آذری می‌شد برتری روی سکو‌ها متعلق به آبی‌پوشان پایتخت بود. حالا وضعیت، اما به شکل دیگری است. فرهاد مجیدی و شاگردانش در حالی به مصاف تراکتور خواهند رفت که ورزشگاه خالی از تماشاگر است و این مسئله برای تیمی که جهت رسیدن به صدر جدول باید تمام دیدار‌های شش امتیازی خودش را ببرد، یک ضایعه بزرگ محسوب می‌شود. استقلال در حالی باید تراکتور را شکست بدهد که هیچ کس روی سکو‌ها هلهله نمی‌کند.

سپاهان و سپاهان.

اما بدون شک بزرگ‌ترین حسرت طرفداران استقلال، غیبت آن‌ها برای تماشای دیدار‌های تیم محبوب‌شان مقابل سپاهان خواهد بود. مسابقه‌ای فوق العاده زیبا، جذاب و البته بسیار پرحاشیه که در دور رفت نیز یک دنیا سر و صدا کرد. قطعاً آبی‌پوشان برای محقق کردن تصور قهرمانی خود باید سپاهان را در تهران شکست دهند، اما از بدشانسی، ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر خواهد بود. نکته تلخ‌تر برای هواداران و البته فرهاد مجیدی اینکه جدال با سپاهان در چارچوب جام حذفی نیز در تهران، اما بدون حضور تماشاگران است و این یعنی نهایت بدشانسی برای تیمی که می‌خواهد شاگردان امیر قلعه‌نویی را از گردونه پیکار‌های حذفی کنار بزند.

غربت در جنوب

استقلال هرگز در جنوب کشور احساس غربت نمی‌کند و همواره در شهر‌هایی همچون اهواز و بوشهر هواداران پرشماری دارد ولی اگر قرار بر ادامه رقابت‌های لیگ برتر باشد، این تیم هنگام مصاف با فولاد در اهواز و شاهین در بوشهر هواداری روی سکو‌ها ندارد که برایش هیاهو کنند.