سالروز اعلام وداع هافبک افسانه ای بارسلونا

2 سال پیش در سال 2018 در چنین روزی آندرس اینیستا ستاره اسپانیایی و هافبک سابق باشگاه بارسلونا اعلام کرد که در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

اخبار ورزشی- اینیستا از نوجوانی در آکادمی فوتبال آموزش دید و فوتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۲، در سن ۱۸ سالگی شروع کرد. او از تیم بارسلونای B به تیم بزرگسالان این باشگاه آمد و بعدها به همراه بارسلونا دوران تاریخ سازی را در فوتبال تجربه کرد، به گونه‌ای که در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵، دو بار موفق به کسب سه‌گانه فوتبال اسپانیا شد.

او ۳۳ قهرمانی از جمله ۹ جام لالیگا، ۴ جام لیگ قهرمانان اروپا و ۶ سوپر جام اسپانیا را با کسب کرد و باعث شد او به همراه ژاوی پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی در تاریخ فوتبال باشد.

اینیستا در کنفرانس خبری خود این خبر را با چشمانی اشک‌بار اعلام کرد.

وی در نشست خبری خود گفت: برای من بارسا بهترین تیم دنیاست. می‌دانم برای اینکه بتوانید سال ها در این تیم بازی کنید، چه چیزهایی لازم دارید. می‌دانم کاپیتان بودن چه معنایی دارد و همین طور مسئولیت آن چگونه است. بنابراین اگر بخواهم با خودم و با باشگاهی که همه چیز به من داد صادق باشم، درک می کنم که دوران من امسال به پایان می رسد؛ تنها بر اساس یک حقیقت ساده و آن اینکه باشگاهی که از 12 سالگی پذیرای من بود، شایستگی این را دارد که همیشه بهترین بازی ها را از من ببیند؛ همانطور که تا به حال اینطور بوده و درک می کنم که در آینده ای نزدیک، دیگر نمی توانم از نظر بدنی و ذهنی، بهترین بازی هایم را ارائه بدهم.