هشدار نکونام درباره فشرده برگزار کردن لیگ برتر

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان در گفت‌وگو با برنامه "ورزش تعطیل نیست" درباره وضعیت ادامه لیگ برتر گفت: من برای حفظ سلامتی بازیکنان و همه اهالی فوتبال درخواست کردم که بازی‌ها متوقف شود چون سلامتی برای ما مهم‌ترین مسئله است و اگر سلامتی از بین برود دیگر جبران‌پذیر نیست. 

اخبار ورزشی- این سرمربی درباره کاهش داوطلبانه دستمزد خود عنوان کرد: من همیشه گفته‌ام اگر قرار باشد کاری انجام بدهیم باید از ته دل باشد. اگر بازی برگزار نشوند قطعاً کسی راضی نخواهد بود پولی دریافت کند. من نظر شخصی خودم را می‌گویم ولی به هر حال ما ورزشکارها یک روحیه ورزشکاری داریم و قطعاً این اتفاق برای همه ما خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق برگزاری لیگ برتر تا تیرماه هستید، اظهار داشت: از لحاظ فنی برای من هیچ ایرادی ندارد و اگر هر روز هم بازی کنیم مشکلی ندارم ولی باید به فکر بازیکن‌ها هم باشیم. بازیکن‌ها بیشترین آسیب را از این مسئله می‌بیینند. همان‌طور که می‌دانید همه باشگاه‌ها امکانات فوق‌العاده‌ای ندارند که بتوانند ریکاوری کنند. 

نکونام ادامه داد: اگر قرار باشد هر سه چهار روز یک‌بار بازی کنیم و بعد بلافاصله لیگ بعدی شروع شود، اغلب بازیکن‌های ما توانایی چنین کاری را ندارند. خدایی ناکرده اگر بازیکن‌ها مصدوم شوند به مشکل برمی‌خورند. مثلاً من به‌عنوان مربی حاضر نمی‌شوم برای فصل بعد روی بازیکنی که مصدوم شده است حساب کنم. 

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا مسئولین سازمان لیگ نظر شما را هم در مورد ادامه لیگ پرسیده‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه دوستان آن‌قدر می‌دانند که نیاز به نظرات ما ندارند. 

نکونام با اشاره به اینکه ما عاشق فوتبال هستیم و دوست داریم فوتبال ادامه پیدا کند، تأکید کرد: ما دوست داریم لیگ برتر در سلامت کامل برگزار شود. خون ما با فوتبال است ولی قطعاً به سلامتی هم فکر می‌کنیم.