تلاش آمریکا برای کنترل استان الانبار عراق

«غانم العیفان» یکی از فرماندهان سازمان الحشد العشائری، امروز (چهارشنبه - 29 آوریل) گفت که عناصر فراری داعش از سوریه، برخی از مناطق در عمق صحرای الانبار را به پایگاه‌های امن خود تبدیل کرده‌اند و آمریکا می‌جنگد تا کنترل این استان را به دست گیرد.

اخبار بین الملل-وی تصریح کرد: استان « الانبار » به دلیل داشتن صحرایی که داعشی‌های فراری از سوریه در آن جای گرفته‌اند، از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است. عناصر داعش در این صحرا، پایگاه‌های امنی برای خود ایجاد کرده‌اند. 

العیفان افزود: آمریکایی‌ها در رقابت با محور مقاومت تلاش دارند تا میدان نبرد الانبار را تحت کنترل خود در آورند. اما این نیروها تنها در پایگاه «عین الاسد» در این استان متمرکز و مستقر هستند. لذا در واقع نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، گارد مرزی، پلیس محلی و الحشد العشائری این استان را در اختیار خود دارند.

این عضو شورای استانداری الانبار عراق دو روز پیش از تحرکات مشکوک بقایای داعش در چهار استان عراقی، همزمان با درخواست‌های سیاسی برای اخراج نیروهای سازمان الحشد الشعبی از غرب کشور خبر داد.

وی افزود: بقایای گروه تروریستی داعش، فعالیت خود را به شکلی قابل ملاحظه‌ در استان‌های الانبار و کرکوک و مثلث دیالی و صلاح الدین آغاز کرده‌اند.