ولیعهد سعودی پول نامشروع خود را وارد محبوب‌ترین ورزش جهان می کند

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به تازگی یکی از خریداران سهام تیم فوتبال نیوکاسل انگلیس معرفی شده است که به همراه تیمی از سرمایه گذاران  با حضور آماندا استاولی معشوقه سابق خود قرار است با ۳۷۹ میلیون پوند سهام این باشگاه قدیمی را از آن خود کنند. بن سلمان قصد داشت با خرید سهام باشگاه استون ویلا خود را با نزدیک کردن به پریمر لیگ، یکی از پرطرفدارترین لیگ‌های فوتبال جهان ، با لاپوشانی چهره ناپسند خود در سیاست، این بار در ورزش خود را طور دیگری معرفی کند.

اخبار بین الملل - شخصیت بن سلمان به قدری برای همگان واضح است که نام او را می‌شنویم به یاد جنگ یمن، کشتار و قتل عام دسته جمعی مردم بی گناه در  این کشور و همچنین خرید اسلحه‌های چند صد میلیارد دلاری از آمریکا می‌افتیم و حالا به نظر می‌رسد شیخ سعودی در تلاش است تا این پول‌های نامشروع را در فوتبالی سرمایه گذاری کند که چشم هوادارانش هر لحظه به اخبار این ورزش بیش از پیش دوخته می‌شود.  

بن سلمان هنوز سهام نیوکاسل را نخریده است، اما خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی ، خبرنگار مقتول توسط دستور بن سلمان حضور این شیخ سعودی در فوتبال را جنایت علیه بشریت می‌داند و طی نامه‌ای که او به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بریتانیا زده است از آن‌ها درخواست کرده تا جلوی ورود بن سلمان را به عرصه مدیریت فوتبالی بگیرد. پیش از این هم سازمان عقو بین الملل به دلیل سیاست‌های ظالمانه بن سلمان به او هشدار جدی داده بود و از لیگ فوتبال این کشور درخواست کرده بود نسبت به این اتفاق واکنش جدی از خود نشان دهند.  

اما ملک بن سلمان در ادامه این راه برای معرفی خود به عنوان یک مدیر فوتبالی جدید ممکن است چالش‌های زیادی را رو به روی خود ببیند و قطعا موج انتقادات می‌تواند او را از هدفی که اتخاذ کرده است دور نگه دارد که با یکدیگر چند مورد آن را مرور خواهیم کرد.

جمع کردن دوباره هواداران نیوکاسل در ورزشگاه چالش اول بن سلمان

تیم فوتبال نیوکاسل فعلا در رده ۱۳ جدول پریمر لیگ قرار داشته و در نیمه‌های پایینی جدول حضور دارد و همین موضع باعث شده است تا هواداران این تیم بابت عملکرد نه چندان درخشان تیمشان کمی از فوتبال فاصله بگیرند. بدون شک بن سلمان با ورود خود به فوتبال می‌تواند تعداد هواداران را بیش از پیش کمتر کند و کما اینکه  حالا هم کم مخالف از میان طرفداران بابت حضور در فوتبال پیدا نکرده است.

ترکیب رویایی با سرمربی ایده آل آرزوی شاهزاده سوررئالیست

بن سلمان در رویا‌های خود قصد دارد مائوریتسیو پوچینیو سرمربی اخراجی تاتنهام را به نیوکاسل بکشاند و بعد هم یا ستاره‌های مانند ادینسون کاوانی، آنتوان گریژمان، کیلیان امباپه، لیونل مسی و شاید کریستیانو رونالدو به توافق برسد! به نظر می‌رسد بن سلمان سوررئالیستی قصد دارد رویا‌های دست نیافتنی خود را این بار وارد ورزشی کند که طرفداران آن هر روز با دقت بیشتر اخبارش را زیر نظر می‌گیرند و کوچکترین کاستی و کم کاری صدمات جبران ناپذیری را برایش به همراه خواهد داشت.

ورود دربار سعودی به فوتبال انگلیس

مطمئنا با حضور بن سلمان در پریمر لیگ، پای خانواده پرجمعیت او در فوتبال بیشتر باز خواهد شد و شیوه‌های مدیریت دیکتاتوری این خانواده این بار در فوتبال نفوذ جدی تری خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد فوتبالیست‌ها جنایات خارج از مستطیل سبز بن سلمان را تاب نیاورد و با دیدن ذره‌ای ظلم از طرف این مدیر سعودی با شیوه جدیدی با او و سیاست هایش برخورد خواهند کرد.  

پهن کردن فرش سبز زیر پای لکه‌های خون بی گناه توسط بن سلمان

ایجاد زمین تمرین مدرن با جیب خالی 

استادیوم سن جیمز پارک جزو قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های انگلیس به حساب می‌آید، اما به غیر از ۳۰۰ میلیون پوندی که بن سلمان باید بابت خرید بخش اعظمی از سهام نیوکاسل بپردازد، باید بحث زیرساخت‌های قدیمی این باشگاه را جدی بگیرد و به نوسازی و تجهیز استادیوم خانگی تیمش و ساخت زمین تمرین جدید بپردازدو اتفاقی که با پول زیادی همراه خواهد شد و می‌تواند چالش مالی جدیدی رابرای بن سلمان و تیم جدیدش در این راه بپردازد.