تعویق المپیک به ضرر ماست

سیدمحمد پولادگر در شرایط این روزهای فدراسیون تکواندو گفت: در روزهای کرونایی کادر اداری فدراسیون مشغول به فعالیت هستند و همکارانم در فدراسیون کار می‌کنند.

اخبار ورزشی- اما اردوی تیم ملی تعطیل شده و ملی‌پوشان ما تحت نظر کادرفنی تمرین می‌کنند و برنامه‌های خود را از مربیان گرفته‌اند.

وی در مورد اینکه تعویق المپیک به ضرر ما تمام شد یا به سود ما، گفت: شرایط برای رشته‌های مختلف ورزشی متفاوت است، اما من فکر می‌کنم از نظر مالی تعویق المپیک به ضرر ما شد زیرا هزینه‌های مالی بیشتری به ما تحمیل می‌کرد. حداقل یک سال دیگر باید آماده‌سازی تیم‌ها را انجام بدهیم تا المپیک برگزار شود.

وی که میهمان برنامه «ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش بود،  افزود: از نظر فنی هم در دو وزن پایین سهمیه المپیک گرفته‌ایم. ورزشکاران هم شرایط دشواری خواهند داشت زیرا باید آمادگی خود را در این شرایط حفظ کنند. البته شواهد اینگونه نشان می‌دهد که المپیک شاید در سال ۲۰۲۱ هم برگزار نشود. به هر حال سه دوره المپیک به خاطر جنگ‌های جهانی اول و دوم برگزار نشده است، آن هم در حالی که کشورهای کمتر از حال حاضر درگیر جنگ‌های جهانی بوده‌اند، اما اکنون همه کشورهای دنیا درگیر کرونا هستند و بعید نیست که المپیک سال آینده برگزار نشود. مسابقات جهانی هم به جای ۲۰۲۱ احتمالا به ۲۰۲۳ منتقل می‌شود.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد احتمال برگزار نشدن مسابقاتی که سهمیه المپیکی را در آن بگیریم وجود دارد، گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده، فقط ۴۳ درصد سهمیه المپیکی کسب شده و ۵ نفر از سهمیه های المپیکی باقی مانده. مسابقات کسب سهمیه المپیک از ۵ قاره در ۳ قاره برگزار شده اما در آسیا و اروپا هنوز این مسابقات برگزار نشده است.

وی در مورد اینکه نامه‌ای از فدراسیون جهانی برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی آمده یا نه، گفت: تنها نامه‌ای که از فدراسیون جهانی آمده مسابقات جوانان و نوجوان در مهرماه امسال برگزار می‌شود البته هنوز تاریخی قطعی نشده است، اما این مسابقات در مهرماه انجام خواهد شد و ورزشکاران ما هم در شرایط سختی قرار دارند و باید وزن خود را در این روزها کنترل کنند.

پولادگر در مورد پویش دست‌های خدایی در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت است و همدلی هم بین مردم ایجاد شده است. برخی از هیأت‌های استان ما این پویش را خود شروع کرده‌اند. ما به صورت متمرکز در فدراسیون آغاز کردیم و پویش شروع شده و ما هم از خانواده تکواندو می‌خواهیم که نیازمندانی که می‌شناسند را برای کمک‌رسانی به آنها معرفی کنند.

پولادگر در مورد برگزاری آزمون مجازی که از سوی فدراسیون انجام شد، گفت: در این آزمون آخر سال ۱۶ هزار نفر شرکت کردند و این دینی بود که به گردن فدراسیون بود. ۹۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون شرکت کردند.

وی در مورد برگزاری مسابقات پومسه مجازی گفت: قرار است این مسابقات به صورت آنلاین برگزار شود و داوران هم مستقر می‌شوند و آنلاین نمره خواهند داد. ما از خانواده تکواندو می‌خواهم در این روزهای سخت فعالیت خود را متوقف نکنند و مربیان آموزش خود را برای ورزشکاران داشته باشند تا آموزش تکواندو متوقف نشود.