ادامه لیگ برتر انگلیس در استرالیا !

چندین هفته از توقف رقابت‌های لیگ برتر انگلیس سپری می‌شود و هنوز تصمیمی قطعی برای ادامه این رقابت‌ها گرفته نشده است. در این بین نشریه سان خبر داد در صورت اجازه دولت، مسابقات فوتبال انگلیس در کشور استرالیا برگزار می‌شود. 

اخبار ورزشی- رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ۱۳ مارس به حالت تعلیق درآمد ، ۹۲ بازی باقی مانده از این مسابقات به مدت نامحدود به تعویق افتاده است. روز جمعه، باشگاه‌های لیگ جلساتی برگزار کردند که در آن موافقت کردند در صورت دریافت مجوز از دولت، رقابت‌ها برگزار شود.

به نقل از سان، گری ویلیامز، نماینده فوتبال، از سران لیگ برتر انگلیس برای بازی در شهر پرت استرالیا دعوت کرد که به گفته سناتور محلی، آنقدر تحت تأثیر این بیماری قرار نگرفت و "امن‌ترین شهر" است. 

به گفته ویلیامز ، چنین تصمیمی شرایط راحت‌تری را برای بازیکنان تضمین می‌کند و پلیس را از لزوم محافظت از پایگاه‌های تمرینی باشگاه‌ها نجات می‌دهد. به گفته این نماینده، پخش رقابت‌های لیگ برتر به راحتی با برنامه سازهای انگلیسی سازگار است و بنابراین مشکلی برای پخش مسابقات وجود نخواهد داشت.

پیش از این چندین باشگاه لیگ برتری ابراز علاقه کرده‌اند تا بازی‌ها در استرالیا برگزار شود. سان به نقل از نماینده یکی از باشگاه‌ها گفت: "این هیچ تفاوتی با تورهای جهانی که در طول آمادگی قبل از فصل به آنجا می‌رویم نیست. با این حال، حال و هوا در استرالیا برای مسابقات مناسب است."

خاطرنشان می‌شود که هفته آینده ویلیامز قصد دارد با مقامات انگلیس مذاکره کند.

شیوع ناشی از بیماری کروناویروس جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ در مرکز چین ثبت شد و بعداً در اکثر کشورها رواج یافت. در ۱۱ مارس ، این ویروس توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شد.