در پرونده بازی با پرسپولیس در حق سپاهان ظلم شد

 امیر قلعه‌نویی در خصوص آخرین وضعیت بازیکنان سپاهان اصفهان، اظهار داشت: خداراشکر همه سالم هستند و مشکلی ندارند. تمرینات خود را در منزل پشت سر می‌گذارند و منتظر اعلام رسمی شروع تمرینات هستیم تا اردو‌های تیم را آغاز کنیم.

آقایان خودشان صاحب نظر هستند
اخبار ورزشی- وی درباره آینده لیگ برتر فوتبال با توجه به شرایط پیش آمده به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی بازی‌ها، گفت: آقایان خودشان صاحب‌نظر هستند و نظر می‌دهند، ولی به اعتقاد من از همه چیز مهم‌تر، سلامت جامعه است. به هر حال دغدغه و مشکلات مختلف، بالاتر از مباحث فوتبالی است و چنین مسائلی به فوتبال اولویت دارد.

امیدوارم تصمیمی که گرفته می‌شود عادلانه باشد
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان تصریح کرد: دو میلیون مسافر طی این مدت از تهران خارج شدند و دوباره به شهر بازگشتند. اینها مسائلی است که من به آن فکر می‌کنم. سلامت مردم و مشکلات اقتصادی که به واسطه کرونا برای خیلی‌ها ایجاد شده و گریبان آنها را گرفته اهمیت زیادی دارد. به هر شکل مسئولان باید تصمیم بگیرند و امیدوارم تصمیمی که گرفته می‌شود، عادلانه باشد و همه هم باید از این تصمیم تمکین کنند.

برخی همچنان خودشان را شیرین می‌کنند تا محبوب شوند!
امیر قلعه‌نویی ادامه داد: برگزاری لیگ تنها به یک بازی ۹۰ و چند دقیقه‌ای مربوط نمی‌شود. بحث هتل، هواپیما و رفت و آمد‌های مربوط به آن و مشکلات دیگری که در طی مسیر ایجاد می‌شود را باید در نظر گرفت. آن زمان می‌توان گفت که آیا فوتبال ارزش آن را دارد که سلامت انسان‌ها به خطر بیفتد؟ به نظرم باید بگذارند کمی زمان بگذرد و بعد از آن مسابقات را آغاز کنند. من هم می‌دانم که هیچ‌چیز از فوتبال زیبا‌تر نیست، اما اکنون مسائل مهم‌تری در اولویت قرار دارد. مردم اکنون مسائل را بهتر درک می‌کنند و هرچند کرونا ویروس بسیار بدی است، اما خیلی‌ها به خودشان آمده‌اند. کنار آن برخی همچنان خودشان را شیرین می‌کنند تا از این راه محبوبیت به دست بیاورند!

۴۱ سال است که استراحت نکردم
امیر قلعه نویی در ادامه با اشاره به تشکیل‌ کمیته‌ای در فدراسیون فوتبال با حضور صاحب‌نظران، تصریح کرد: به نظرم کمیته‌ای باید تشکیل شود که برخی از صاحب‌نظران مثل دادکان، ذوالفقارنسب، مصطفوی، فریبا، اقبالی، محصص، معینی، حاج‌رضایی و یاوری در آن حضور داشته باشند و مشورت بدهند و در نهایت تصمیمی اتخاذ کنند که به سود مردم و فوتبال باشد. من ۴۱ سال است که در فوتبال هستم و استراحتی هم نداشته‌ام. فکر می‌کنم کسی مثل من نباشد که ۴۱ سال هم بازی و هم مربیگری کرده باشد، اما به اعتقاد من از فوتبال مهم‌تر، اخلاق‌مداری است. در این شرایط باید اوضاع کشور را دید و پس از آن تصمیم گرفت. ما به شرایط سایر کشور‌ها و لیگ‌ها نباید توجه کنیم.

اینکه فقط اظهارنظر کنیم خوب نیست
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان تاکید کرد: هر کشوری در بحث کرونا شرایط خاص خود را دارد. در نهایت پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا چنین افرادی که صاحب‌نظر هستند می‌توانند در یک کمیته دور هم جمع شوند، ارزیابی‌هایی خود را انجام دهند و حتی لیگ یک و سایر لیگ‌ها را هم بررسی کنند. اینکه فقط اظهارنظر کنیم خوب نیست و اینها جامعه و هواداران را ملتهب می‌کند. در این بین تصمیم AFC و فیفا هم مهم است، اما باید به این نکته توجه داشت که هیچگاه شرایط قطر با آن وسعت و جمعیت اندک یا حتی امارات، مانند ایران نیست و این کشور‌ها با هم قابل قیاس نیستند.

باید یک تصمیم عقلانی برای لیگ برتر گرفته شود
قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که با وجود تعطیلی بلندمدت لیگ و این که گفته می‌شود قرار است ۲۱ روز برای بدنسازی فرصت داده شود، آیا این موضوع در نهایت موجب مصدومیت بازیکنان نمی‌شود؟ گفت: لیگ بیشتر از دو ماه است که تعطیل شده. در گذشته اینقدر تعطیلی وجود نداشت و با این حال ما برای آماده‌سازی حداقل شش هفته زمان لازم داشتیم و جالب بود که با شروع لیگ باز هم مصدوم می‌دادیم. اکنون اگر بخواهیم ظرف ۲۱ روز بازیکنانی که تمرین نداشته‌اند را آماده حضور در مسابقات کنیم و بلافاصله بعد از آن یک بار دیگر بدنسازی برای لیگ جدید کنیم، چه بلایی سر بازیکنان می‌آید؟! فکر می‌کنم باید تصمیمی عقلانی در این خصوص گرفته شود.

منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم
وی در پاسخ به این که چه زمان قرار است تمرینات سپاهان شروع شود، گفت: ما هم منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم و زمان شروع تمرینات را نمی‌دانیم. با این حال قرار شده به دستور عظیمیان، رئیس کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تست‌هایی در بدو ورود بازیکنان به اصفهان روی آنها انجام شود تا در اولین روز تمرین بازیکنان از این لحاظ مشکلی نداشته باشند. این تست‌ها از پرسنل کارخانه هم گرفته شده و خوشحالیم که این کارگران اندازه بازیکنان برای مسئولان فولاد مبارکه اهمیت دارند.

در پرونده بازی با پرسپولیس در حق سپاهان ظلم شد
سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این که آیا پیگیر شکایت باشگاه درباره رای کمیته استیناف در پرونده بازی با پرسپولیس هست یا خیر، گفت: این مسائل به باشگاه مربوط می‌شود و من در جریان آن نیستم، اما نیکفر پیگیر این موضوعات است. به اعتقاد من در حق سپاهان ظلم شده زیرا ما قصد داشتیم که مقابل پرسپولیس بازی کنیم، اما ناخواسته اتفاقاتی رخ داد. به نظرم زمان خیلی از مسائل را مشخص می‌کند و ماه پشت ابر نمی‌ماند. به هر شکل ما به این تصمیم هم احترام می‌گذاریم، اما خدا می‌داند که ما می‌خواستیم بازی کنیم و راس ساعت ۱۷ هم اعلام آمادگی کردیم.

از انتخاب مدیرعامل بی‌خبرم
قلعه‌نویی درباره این که آیا از آخرین وضعیت انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان خبر دارد یا خیر، تصریح کرد: حیطه وظایف من در مستطیل سبز است و در جریان این بحث های مدیریتی نیستم.

بعد از کرونا باید از کادر درمانی یک تندیس ساخته شود
وی در پایان با تشکر از کادر پزشکی کشور و زحماتی که آنها این روزها می‌کشند، خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی به اندازه یک کشور دغدغه دارد، ولی به نظرم آنها ایثار کرده‌اند. در این شرایط کادر درمانی ما از خود گذشتگی داشتند و جا دارد از همینجا از آنها تشکر کنم. به نظرم باید در تاریخ اسم آنها ثبت و بعد از این ویروس لعنتی، یک تندیس از آنها درست شود. امیدوارم این ویروس هرچه زودتر نابود شود تا ما هم به زندگی عادی برگردیم.