فوتسال جذاب‌تر است یا فوتبال؟

«مالک رضایی» سرمربی تیم فوتسال زنان مس رفسنجان در لیگ برتر ۱۳ سال از عمر خود را به عنوان سرمربی این تیم سپری کرده است. تیم مس رفسنجان در این فصل از لیگ برتر جزو چهار تیم راه یافته به مرحله پلی آف محسوب می شود. 

در ۱۸ سالگی وارد فوتسال شدی؟

اخبار ورزشی- در زمان ما خیلی به ورزش اهمیت نمی‌دادند و بیاد دارم در ۱۸ سالگی به همراه چند تن از دوستانم در موسسه‌ای با نام خانه جوان در رفسنجان اسم نوشتیم. به مدت ۳ سال آموزش دیدیم و بعد از آن زیر نظر باشگاه مس رفتیم و ۲ سال برای آن بازی کردم و با این تیم در ۲ مسابقه استانی شرکت کردیم اما مقامی هم نیاوردیم. بعد از ۲ سال تصمیم گرفتم تا مربی تیم باشم.

بازیکن بودن را دوست نداشتی؟

علاقه داشتم اما سرمربی مشهدی داشتیم که دیگر در تیم نماند و باشگاه گفت نمی‌تواند هزینه سرمربی را بدهد و اگر می‌خواهید که تیم را به مسابقات بفرستیم و منحل نشود سرمربی باید از داخل استان باشد. بنابراین دوستم سرمربی و من مربی شدم. ۲ سال بعد سرمربی تیم بدلیل مشکلات رفت و من جای او را گرفتم. ما در مسابقات استانی در سال ۸۶ قهرمان شدیم. در لیگ مناطق دوم شدیم اما در لیگ دسته سه و ۲ دوم شدیم. در لیگ دسته یک سه سال بودیم و در سال ۹۵ با بازیکنان بومی و بهترین خط حمله موفق شدیم تا با قهرمانی در دسته یک راهی لیگ برتر شویم. در لیگ برتر هم در سال اول ششم شدیم.

داور مسابقات فوتبال ساحلی بودی؟

همراه با دریافت کارت مربیگری، کارت داوری را هم گرفتم. در کلاس داوری فوتبال ساحلی شرکت کردم و استان من را به عنوان داور در بازی‌های مدارس و لیگ برتر فوتبال ساحلی معرفی کرد. چهار سال مداوم در این مسابقات قضاوت می‌کردم. در آن زمان یک بازیکن خوب در فوتبال ساحلی دیدم و به او پیشنهاد دادم تا برای فوتسال زنان مس رفسنجان بازی کند و پذیرفت.  

چرا فوتبال را انتخاب نکردی؟

رفسنجان فوتبال ندارد. در کل فوتبال زنان را دوست ندارم و از نظر من جذابیتی ندارد. در زمین آن قدرت و نمایشی که باید زنان ما نشان نمی‌دهند اما در فوتسال ما قدمت زیادی داریم و به‌نظرم در سالن قدرت زنان و بازی آنان عالی است.

سنگین‌ترین حرفی که در این سال‌ها شنیدی؟

مربیان استان می‌گفتند سرمربی تیم ملی هر ۲ سال تغییر می‌کند اما چرا من به عنوان سرمربی تیم مس رفنسجان تغییر نمی‌کنم و ۱۳ سال است که در این تیم مانده‌ام. از خیلی چیزها گذشتم تا به اینجا رسیدم.

در مرحله پلی‌آف به عنوان چهار تیم برتر نمایش خوبی برابر هیات فوتبال خراسان داشتی؟

بازیکنان خوب و مستعدی داریم و با همه تیم‌ها بازی کردیم. بازیکنانم پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف مسابقات لیگ مشخص شود و بازیکنانم بتوانند به برنامه‌های خود برسند.