پرسپولیس قهرمان لیگ است

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس  درباره ارزیابی اش از ادامه یا لغو بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم با توجه به شرایط پیش آمده بهتر است مسابقات لیگ برتر فوتبال را برگزار کنند. کشور‌های اسپانیا و ایتالیا با وجود اینکه از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارند، لیگ‌های فوتبال خود را برگزار می‌کنند. سازمان لیگ از آن‌ها ایده بگیرند و بازی‌های باقی مانده را برگزار کند.

اخبار ورزشی- بازیکن سابق پرسپولیس درباره اختلاف اعضای هیئت مدیره پرسپولیس گفت: هاشمی و رسول پناه با یکدیگر اختلاف نظر دارند. در جلسه هیئت مدیره هاشمی قهر کرد و از جلسه خارج شد. به نظرم این اختلافات به پرسپولیس لطمه می‌زند و وزارت ورزش مقصر این سوء مدیریت‌ها است، چون از بدنه پرسپولیس برای مدیریت این باشگاه نیرو انتخاب نمی‌کند و گزینه‌های خودش را به این باشگاه ترزیق می‌کند.

پرسپولیس قهرمان لیگ است

آشتیانی درباره کری خوانی میان هواداران پرسپولیس و استقلال بر سر قهرمانی لیگ نوزدهم بیان کرد: اگر لیگ برتر فوتبال را به طور کامل لغو کنند باید پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند، چون اختلاف امتیاز این تیم با سایر تیم‌ها زیاد است. پرسپولیسی‌ها حق دارند که قهرمان لیگ برتر شوند. البته این قانون در لیگ دسته یک نمی‌شود اجرا شود، چون فاصله امتیازی تیم‌های بالانشین کم است. البته می‌توانند بازی‌ها را بدون تماشاگر و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

آشتیانی درباره ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای سرخابی‌ها بیان کرد: به نظرم این تصمیم را باید ۲ - ۳ سال قبل می‌گرفتند. زمانی که دلار گران شد. بازیکنان خارجی بی کیفیت هستند. جذب بازیکنان خارجی فقط جیب دلالان را پر می‌کند. لیگ قطر بازیکنان خارجی بزرگی به خدمت می‌گیرد، اما خارجی‌ها برای خوشگذرانی به ایران می‌آیند و بعد از آن بدون دستاوردی می‌روند.

دلالان نقش مهمی در فوتبال ما ایفا می‌کند

او درباره حضور دلالان در فوتبال کشورمان گفت: دلالان در همه جای فوتبال ما از لیگ برتر تا لیگ دسته ۳ حضور دارند و اکثر بازیکنان با دلالان در ارتباط هستند. مقوله ایجنت را باید از دلال جدا کنند. دلالان نقش مهمی در فوتبال ما ایفا می‌کنند.

آشتیانی درباره اظهارات حلالی مبنی بر اینکه مدیرعامل دستور می‌دهد که چه بازیکنانی در تیم‌های پایه بازی کنند، اظهار کرد: این موضوع طبیعی است که مدیران دستور بدهند که مربی از کدام بازیکنان را استفاده کند. البته در دوران مربیگری ام این اتفاق رخ نداده است.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه خصوصی سازی سرخابی‌ها رخ می‌دهد یا خیر، گفت: مسئولان از دهه ۸۰ می‌گویند که سرخابی‌ها خصوصی می‌شود، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. بعید می‌دانم باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند.