واکنش کاپیتان سابق استقلال به تصمیم جدید وزارت ورزش برای سرخابی ها

پیروز قربانی در خصوص تصمیم جدیدی وزارت ورزش برای عدم حضور بازیکنان خارجی در استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا بهتر نبود به جای چنین تصمیمی مشکل قراردادها را حل می‌کردند اظهار داشت: من هم با نظر ما موافق هستم. وزارت ورزش به عنوان متولی دو باشگاه به جای آنکه راه درست قرارداد بستن را به مدیران خودش یاد بدهد صورت مساله را پاک کرد. این را هم می‌توان اذعان کرد که سوء مدیریت در دو باشگاه وجود داشته است.

اخبار ورزشیپیروز قربانی افزود: در سالهای گذشته مربیان و بازیکنان بی کیفیت زیادی وارد فوتبال شده اند و باید از وزارت سوال کرد چرا با این مدیران برخورد نشده است. خیلی‌ از مدیران در این انتقال ها ذینفع بودند و همه ما می‌دانیم در این انتقال ها دلالی صورت گرفته است. پس چرا با این مدیران برخورد نشده است.

مدافع اسبق استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت خصوصی می‌شوند گفت: این اتفاق نمی‌افتد، تا زمانی که فوتبال ما دولتی و شبه دولتی است ما همچنان مشکل داریم. مطمئن باشید استقلال و پرسپولیس به شخص حقیقی و مستقل واگذار نخواهد شد.

وی که با رادیو جوان صحبت می‌کرد در خصوص اینکه اگر مدیران خوب برای 2 باشگاه انتخاب شوند آیا باز هم شاهد چنین اشتباهاتی خواهیم بود عنوان کرد: طبیعتا اگر مدیر خوب داشته باشیم این اتفاق ها نمی‌افتد. اتفاقات امروز حاصل سوء مدیریت در فوتبال ما است.همین الان در فدراسیون و بخش بین الملل مشکلات زیادی داریم و روابط بین الملل‌های ما فرمالیته هستند. خیلی از مدیران ما زبان خارجی نمی‌دانند.سلام و احوالپرسی و Heloo و How Are You را همه ما بلد هستیم اما باید قوانین حقوقی را بلد باشیم و بدانیم در زبان بین الملل کجا از چه جمله و کلماتی استفاده کنیم. الان هم به خاطر افتضاحاتی که به بار آمده، وزارت ورزش  صورت مساله را پاک کرده است. جالب است به جای آنکه با مدیران قبلی برخورد کنند یک پست دیگر به او می‌دهند.

قربانی خاطر نشان کرد: هیچکس سوال نمی‌کند این پول‌های رد و بدل شده به چه کسی رسیده است. اینکه در باشگاه‌ها هر کسی روی رفاقت فردی را انتخاب می‌کند ولی برای اشتباهاتش سوال و جواب پس نمی‌دهد درست نیست.وقتی من یک مدیری را انتخاب می‌کنم باید پاسخگو باشم. من به مجلس گذشته یک انتقاد می‌کنم، اگر شما قهرمانی می‌خواهید باید سرمایه گذاری کنید ولی آنها قوانینی می‌گذارند که هیچ نهاد دولتی حق کمک به ورزش را ندارد. این ها همه در ورزش ما تاثیر دارد.