فتح الله زاده: هیچ وقت از استقلال حقوق نگرفتم!

علی فتح‌الله‌زاده در خصوص دریافت حقوق مدیران عامل در باشگاه استقلال اظهار داشت: هیچ وقت در این باشگاه حقوق نگرفته‌ام و شاهد این ماجرا هیأت‌ مدیره‌های وقت آن زمان هستند، نه حقوق و نه پاداش چون به آن نیاز نداشتم. یک مدیرعامل وقتی به باشگاه می‌آید هیأت مدیره باید حقوق آن را تایین می‌کند. حقوق را باید بگیرند اما مدیرعامل نباید درباره آن صحبت کند. این مصوبه هیئت مدیره است. اگر زیاد است هئیت مدیره مقصر است.

اخبار ورزشی- وی در خصوص منع شدن حضور بازیکنان خارجی در پرسپولیس و استقلال از سوی وزارت ورزش گفت: ‌این موضوع به ضرر فوتبال ایران است، ما در مصاف با تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس به مشکل برمی‌خوریم. من یادم است در جام باشگاه‌ها یک بازیکن به اندازه دو سال درآمد باشگاه حقوق می‌گرفت. در مقاطعی بازیکنان خوبی هم کمک‌حال ما بودند مثل همین تیام، جباروف، دیاباته و مرحوم ساموئل. می‌گویند کمیته فنی باید تشخیص دهد که این بازیکن خوب است و بعد جذب کنیم اگر خوب باشد می‌گویند تصمیمی است که کمیته فنی گرفته اگر بد باشد همه تقصیرها به گردن مدیرعامل است. باید بپذیریم که تیم‌های متمول عربی 4، 5 بازیکن با کیفیت می‌آورند و ما همین کمک‌حال‌مان از بازیکنان خارجی را قطع کنیم به مشکل می‌خوریم.

فتح‌الله‌زاده در خصوص جذب بازیکنان بی‌کیفت در فوتبال ایران و ضرورت هزینه در فوتبال پایه و آکادمی‌های فوتبال گفت: این حرفه‌ای و درست است که بر روی آکادمی‌ها سرمایه‌گذاری شود، فرآیند باشگاه‌داری در ایران درست نیست. وقتی مدیرعاملی را می‌آوریم که نمی‌داند یکسال دیگر هم آنجا حضور دارد نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند، یک مدیر 5 سال زمان می‌خواهد تا از آکادمی برداشت کند.

وی در رابطه با رسیدگی به تخلفات مدیران عامل خاطرنشان کرد: این سؤال اخیرا مد شده است غافل از اینکه مدیران تنبیه می‌شوند و فقط علنی نمی‌شود. سازمان بازرسی و وزارت ورزش رسیدگی می‌کنند خیلی از مدیران در قوه قضائیه رفت و آمد دارند. وقتی من مدیر باشگاه هستم باید هر سال از من حساب‌کشی شود، باید رئیس مجمع از مدیرعامل حساب‌کشی کند.نروند بعد از 5 سال بیایند و آن مدیر هم هیچ سندی نداشته باشد، به خاطر همین است که می‌گوییم خصوصی‌سازی شود.

فتح الله زاده تصریح کرد: باشگاه‌داری با منطق قانونی کشورمان یکی نیست. نمی‌شود این باشگاه‌ها را دولتی اداره کرد. به طور مثال اگر بازیکنی می‌خواهیم جذب کنیم باید مزایده برگزار کنیم و عدد و رقم را بگوییم و ببینیم عدد بالاتری وجود نداشته باشد و اگر این کار انجام نشود تخلف است. حکایت دزد است که خودشان دزدی می‌کنند و فریاد می‌زنند دزد را بگیرید و یا مدیرعامل یک پول را برای رفتن از آسیا از دوستانش قرض می‌کند و چون این باشگاه‌ها بدهی دارند نمی‌تواند آن پول را از خزانه هزینه کند و مجبور است از راه دیگری پول را خرج کند و آن هم تخلف دیگری است.