خبر امیدوارکننده برای هواداران پرسپولیس درباره پوکر قهرمانی

این روز‌ها مدیران، مربیان، بازیکنان  پرسپولیس  و بیشتر از همه هواداران پرسپولیس در پی ادامه برگزاری مسابقات لیگ هستند که چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرند. عده‌ای هم مخالف برگزاری لیگ هستند و کشمکش بین دو گروه ادامه دارد. حالا اخباری به گوش می‌رسد که می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها امیدوارکننده باشد؛ نمایندگان مجلس به پرونده ویلموتس و استقراض ۳۰میلیاردی از شستا اعتراض کرده و از اینکه پول کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی به یک مربی ناموفق برای تنها ۲۱ روز حضور فیزیکی در ایران پرداخت شد، گلایه دارند. نهاد‌های نظارتی هم به پشت پرده این موضوع ورود کرده و از مدت‌ها قبل زوایای مختلف آن را بررسی کرده‌اند و همین مسائل پیچیدگی‌های استقراض فدراسیون از شستا را بیشتر کرده است.

 اخبار ورزشی- فدراسیون فوتبال همان زمانی که ۳۰‌میلیارد تومان برای تسویه‌حساب با ویلموتس از شستا قرض کرد، قراردادی هم با این شرکت و با همین عنوان استقراض به امضا رساند و در ازای ۳۰‌میلیارد پول قرض‌شده یک چک به تاریخ آخر فروردین ۱۳۹۹ به این شرکت داد. مدیران وقت فدراسیون فکر می‌کردند از طریق رایزنی با فیفا می‌توانند بخشی از مطالبات خود را آزاد و از همین طریق با شستا تسویه‌حساب کنند که این پروژه با شکست روبه‌رو شد و مهدی تاج مجبور به رفتن شد. از طرفی بحران شیوع ویروس کرونا کشور را تعطیل کرد و با برگزار نشدن مسابقات، عملاً درآمدزایی از تبلیغات محیطی هم منتفی شد. به این ترتیب فدراسیون پولی ندارد به شستا بدهد.

شنیده می‌شود شرکت شستا نهایتاً تا آخر اردیبهشت برای تسویه‌حساب به فدراسیون فوتبال زمان داده که با توجه به تورم و نوسانات بازار مهلت بیشتر آن‌ها به فدراسیون می‌تواند چالش‌های حقوقی برای مدیران‌شان به بار بیاورد. بدین ترتیب برخی منابع خبری اعلام کردند اگر فدراسیون اقدامات لازم در زمینه تسویه‌حساب را انجام نداد، آن‌وقت به احتمال بسیار زیاد اقدامات رسمی و حقوقی را درباره چک ۳۰میلیاردی فدراسیون انجام می‌دهند. آخرین خبر دریافتی از راهرو‌های فدراسیون فوتبال هم این بوده که مدیران در تلاش هستند هر طور شده، مدیران شستا را راضی کنند قرارداد جدیدی در زمینه تبلیغات محیطی با آن‌ها امضا کنند و در نتیجه با این تهاتر بحران ۳۰‌میلیارد تومانی به پایان برسد.

تعطیلی یا به عبارت بهتر مختومه شدن لیگ برتر به معنای بسته شدن منبع اصلی درآمد فدراسیون از محل تبلیغات محیطی خواهد بود. بنابراین احتمال دارد فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از تبعات احتمالی چک شرکت شستا و تهاتر یا پرداخت اقساطی بدهی خود از طریق تبلیغات محیطی فوتبال با تعطیلی لیگ بر مخالفت و اقدام به برگزاری مسابقات کند که این خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس است.