استارت لیگ برتر به شرط انجام مداوم تست کرونا

یکی از مواردی که برای شروع  لیگ برتر  فوتبال باید مورد توجه قرار بگیرد، انجام تست  کرونا  قبل از انجام مسابقات هر هفته است. بی تردید ستاد مبارزه با کرونا در صورتی که مجوز شروع مسابقات فوتبال را صادر کند، روی انجام مداوم تست کرونا اصرار خواهد داشت و از این موضع کوتاه نخواهد آمد.

اخبار ورزشی- انجام تست کرونا توسط همه اعضای تیم های لیگ برتری در هر هفته اما از نظر سخت افزاری شرایط دشواری را می طلبد. اگر فرض کنیم هر تیم لیگ برتری ۴۰ عضو داشته باشد، جمعا حدود ۶۴۰ نفر درگیر مسابقات خواهند بود. از سوی دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال و داوران نیز برای مسابقات باید آماده شوند.

در چنین شرایطی اگر مسئولان کمیته پزشکی فدراسیون و سازمان لیگ بخواهند هر هفته از همه افرادی که درگیر مسابقات لیگ برتر هستند تست کرونا بگیرند، مقدار زیادی کیت تشخیص تست کرونا نیاز است. با یک حساب سرانگشتی می شود متوجه شد که بیش از ۶ هزار کیت تشخیص کرونا باید از سوی مرکز پزشکی فدراسیون تهیه شود تا یکی از شروط اصلی برای شروع فوتبال محقق شود. اتفاقی که البته با هماهنگی میان مسئولان وزارت بهداشت و فدراسیون فوتبال تحقق آن سخت نیست و می شود با انجام تست های مداوم از شیوع کرونا در بین فوتبالی ها جلو گیری کرد.