رقابت بر سر نیمکت آبی پوشان !

از همان روزی که سپاهانی‌ها در خود اصفهان حاضر به بازی با پرسپولیس نشدند، می‌شد حدس زد که این کارشان ترکش‌های زیادی دارد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کمیته انضباطی این بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام و کمیته استیناف هم پس از مدتی حکم را تأیید کرد. قبل از این اتفاقات خیلی محترمانه به تابش مدیرعامل سپاهان گفتند استعفا بده و برو که این اتفاق هم رخ داد. بعد شایعه شد که قلعه‌نویی فصل آینده در سپاهان نمی‌ماند و جایش را به محرم نویدکیا یا یک مربی دیگر می‌دهد. همزمان در تهران خیلی‌ها از اختلاف مجیدی و سعادتمند گفتند و اینکه فرهاد تا حالا به دفتر سعادتمند نرفته و دوست داشت موسوی یا خلیل‌زاده مدیرعامل استقلال شوند (جالب اینکه موسوی با قلعه‌نویی هم ارتباط خوبی دارد).

اخبار ورزشی- چه بخواهیم و چه نخواهیم قلعه‌نویی که امسال با سپاهان توفیقی کسب نکرده از گزینه‌های نیمکت استقلال برای فصل آینده است، اما این مسئله به خیلی چیز‌ها بستگی دارد؛ مثلاً اینکه استقلال و سپاهان در ادامه فصل فوتبالی ۲ بار باید با هم بازی کنند، یک بار در دور برگشت لیگ برتر (بازی رفت در اصفهان ۲-۲ شد، اما استقلال بهتر بازی کرد) و یک بار هم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی که بازی به مراتب حساس‌تری است و خیلی‌ها برنده آن بازی را قهرمان جام حذفی می‌دانند (هر چند که پرسپولیس هم در جام حذفی هست).

در شرایط فعلی هواداران استقلال بین امیر و فرهاد دومی را ترجیح می‌دهند؛ یک مربی جوان و آینده‌دار که تا امروز در مقام سرمربی برای استقلال بد کار نکرده و حتی با پیروزی در شهرآورد هم ۳، ۴ دقیقه بیشتر فاصله نداشت. مجیدی اگر بتواند سپاهان قلعه‌نویی را در جام حذفی شکست دهد مسلماً میخ خود را روی نیمکت آبی‌ها کوبیده و بعید است که سعادتمند بتواند حتی با فشار از بالا او را برکنار کند. امیدواری فرهاد به این است که فعلاً بازیکنان استقلال و بخش اعظم هواداران پشتش هستند، اما همه این چیز‌ها می‌تواند موقتی باشد و اگر مجیدی باخت‌های بدی بدهد (مثل همان بازی با سپاهان در جام حذفی) مسلماً هم بازیکنان پشتش را خالی می‌کنند و هم هواداران و کانال‌های هواداری که در عرض ۲۴ ساعت ناگهان نظرشان عوض می‌شود. همین کانال‌ها تا چند روز پیش علیه احمد سعادتمند بودند، اما حالا طوری از او حمایت می‌کنند که...

یک قانون نانوشته می‌گوید در پرسپولیس و استقلال حتماً باید نتیجه بگیری تا بمانی و حتی فوتبال زیبا در درازمدت یک مربی را گارانتی نمی‌کند. مجیدی اگر نتیجه بگیرد شاید تا ۴، ۵ سال دیگر هم سرمربی استقلال باشد و مسلماً اکثر هواداران هم حمایتش می‌کنند، اما اگر نتیجه نگیرد حتی شاید فصل بعد هم نباشد. فعلاً که هواداران استقلال او را به قلعه‌نویی و هر مربی دیگری ترجیح می‌دهند، اما فردا را هیچ‌کس ندیده است.