اظهارات جدید سعادتمند درباره قرارداد دیاباته

بعد از اخبار موثقی که درباره شیخ دیاباته منتشر شد، احمد سعادتمند مدیرعامل این باشگاه با موضع‌گیری از طریق کانال باشگاه، تلاش کرد نشان دهد این اخبار درست نیست.

اخبار ورزشی- در این ماجرا تلاش کردیم تا اخبار مستند و درست را به گوش هواداران استقلال برسانیم. اصلاً به همین دلیل بود که گفت‌و‌گویی با شیخ دیاباته منتشر کردیم تا مشخص شود موضوع او و استقلال، حاد است. با وجود انتشار این مصاحبه، باز هم تیم رسانه‌ای باشگاه تلاش می‌کرد ثابت کند این اخبار صحت ندارد و رسانه‌ها در حال جوسازی و انتشار اخبار غلط هستند.

سه‌شنبه شب، اما در هیئت‌مدیره استقلال بحث‌هایی شد که کاملاً نشان می‌داد اخبار در این مدت کاملاً صحیح بوده است. در این جلسه، وقتی اعضای هیئت‌مدیره از سعادتمند خواستند گزارشی درباره دیاباته بدهد، با این جواب او روبه‌رو شدند که «۱۳۰ هزار دلار به شیخ پرداخت کرده‌ایم. ۱۲۵ هزار دلار دیگر مانده ولی نداریم بدهیم.» این اظهارنظر سعادتمند باعث شد تا یکی از اعضای هیئت‌مدیره بگوید «باشد، پس دیاباته دیگر برنمی‌گردد!»

اصلاً موضوع فسخ احتمالی قرارداد این بازیکن تبدیل به سوژه اصلی جلسه شد و طرفین در این باره بحث‌هایی با هم داشتند. اعضای هیئت‌مدیره می‌گفتند وقتی در این مدت ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه آمده، چطور سعادتمند موفق نشده پول دیاباته را که مهمترین بازیکن آنهاست پرداخت کند؟ سعادتمند در این جلسه گفت پول کادر فنی و بازیکنان داخلی را پرداخت کرد و بعد سراغ پرداخت پول دیاباته و میلیچ رفت. این اظهارات او هم باعث شد تا بحثی در جلسه به وجود بیاید. یکی از اعضای هیئت‌مدیره که به‌نوع مدیریت سعادتمند انتقاد داشت، خطاب به او گفت: «دیاباته مهمترین بازیکن ماست و اگر قراردادش را فسخ کند، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ قرارداد سال بعد او هم ساقط خواهد شد. شما پول داشتی به دیاباته بدهی ولی چرا اول به کادر فنی پول دادی؟ باید همان ابتدا با دیاباته تسویه‌حساب می‌کردی. کادر فنی داخلی هستند. اگر دیرتر هم پول می‌دادیم، یک‌جوری ماجرا مدیریت می‎شد ولی با علم به اینکه می‌دانستی دیاباته فسخ می‌کند، گذاشتی پول او را آخر سر پرداخت کنی؟!» این حرف‌ها باعث ناراحتی سعادتمند شد و تأکید داشت مجبور بوده پول کادر فنی را بپردازد، این در حالی است که اگر پول دیاباته را می‌دادند حداقل تا این لحظه خیال‌شان راحت بود که او را از دست نمی‌دهند و حتی سال آینده می‌تواند با انتقال قطعی یا قرضی این بازیکن، پول خوبی به جیب بزنند. با فسخ قرارداد شیخ، اما رؤیای آن‌ها برای فروش این بازیکن پرپر خواهد شد. روز گذشته هم یک منبع آگاه در هیئت‌مدیره باشگاه گفت با توجه به وضعیت مالی باشگاه و اینکه فردا وقت باشگاه برای پرداخت پول دیاباته به پایان می‌رسد، دیگر امیدی به ماندن این بازیکن ندارند و عملاً او را از دست داده‌اند، درست مثل تیام.

با فسخ احتمالی دیاباته، احتمالاً یک جنگ بزرگ دیگر در استقلال به راه می‌افتد، چون فرهاد مجیدی به احمد سعادتمند گفته بود باید هر طور شده این بازیکن را نگه دارند و برایش در اولویت اول قرار دارد. البته سعادتمند هم همه تلاشش را می‌کند تا شیخ را راضی کند، اما به هر حال شرایط سخت است.