فعلا صحبتی از لغو لیگ برتر نیست

رضا سعیدی در خصوص  مثبت شدن تست PCR اعضای چند تیم لیگ برتری، اظهار داشت: طبق دستورالعملی که در پروتکل آمده، الان که در فاز تمرینات هستیم، تمام کسانی که مثبت می شوند به قرنطینه می‌روند و سایر افراد مورد پایش قرار می‌گیرند. باید بررسی دقیق شود که برخورد نزدیک داشته‌اند یا خیر. البته چون هنوز تمرینات به صورت فشرده نیست، احتمالا برخورد نزدیک نداشته‌اند یعنی این افراد قبلا مبتلا شدند و مربوط به این یکی دو روز نیست.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: گل‌گهر همین کار را کرده است. تمام کسانی که نتیجه شان مثبت شده در قرنطینه هستند و سایر افراد مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند. بعد از حداقل یک هفته باید دوباره PCR افرادی که مثبت شده اند تکرار شود، اگر منفی شد یک بار دیگر تست PCR می‌گیرند. یعنی ما دو منفی لازم داریم که باید به فاصله ۲۴ ساعت باشد. اگر دوباره منفی شد یعنی بازیکن بعد از مثبت شدن PCR، دو منفی داشته باشد می‌تواند به تیم و تمرینات برگردد.

وی در مورد اینکه اگر بازیکنی علاوه بر مثبت شدن تست، علائمی داشته باشد، تصریح کرد: اگر علاوه برPCR مثبت، علائمی داشت وارد دستورالعمل‌های وزارت بهداشت می‌شود. اگر علائم شدید باشد، بستری می‌شود و اگر شدید نباشد، قرنطینه خانگی به همراه درمان دارویی خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون پزشکی-ورزشی در مورد اینکه آیا ابتلا به این ویروس و بالا رفتن آمار ممکن است باعث تعطیلی شود، گفت: این موضوع بستگی به تعداد ورزشکارانی دارد که مبتلا می‌شوند. در شرایط فعلی و با آماری که داریم، این اتفاق نمی‌افتد. طبق دستور دکتر خلیلیان روز سه شنبه آخرین آمار مشخص می‌شود و به اتفاق دوستان یک ارزیابی نهایی انجام می دهیم. پس از آن اگر لازم باشد به سازمان لیگ می‌رویم تا یک ارزیابی نیز با آن‌ها داشته باشیم. چاره‌ای نداریم باید پا به پای ویروس جلو برویم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و خودمان را بروز کنیم. الان و با شرایط فعلی هیچ صحبتی از لغو لیگ نیست. پروتکل جلو می‌رویم؛ آن‌هایی که نتیجه PCRشان مثبت شده قرنطینه می‌شوند و بقیه با رعایت فاصله اجتماعی به تمریناتشان می‌پردازند.

وی در مورد اینکه با توجه تعلیق  تمرینات تیم گل‌گهر، آیا سایر تیم ها هم نیز نباید این کار را انجام بدهند، اظهار داشت: نه نیازی نیست.

سعیدی در پاسخ به این سوال که غیر از گل‌گهر، کدام یک تیم‌های لیگ برتری دچار این مشکل هستند، اظهار داشت: الان بیشتر موضوع گل گهر مطرح است. در تیم‌های دیگر تعداد افرادی که PCRشان مثبت شده زیاد نیستند. بعد از گل‌گهر، تیم سایپا بیشترین مورد را داشت. دو مورد در تیم سپاهان بود که PCR آن‌ها قبلاً مثبت بود و الان منفی است. در مورد تیم‌های دیگر مورد خاصی نشنیده‌ام. البته نتایج نهایی به دکتر پورسعید ارسال می‌شود. ضمن اینکه من روز گذشته هم با دکتر هراتیان صحبت کردم که اگر بشود یک نسخه از نتایج در اختیار ایفمارک قرار بگیرد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی-ورزشی اضافه کرد: روز سه شنبه یک جلسه همفکری با اعضای ستاد کورونا در محل فدراسیون پزشکی- ورزشی با حضور آقایان پورسعید، خلیلیان و مرادی خواهیم داشت تا اهالی فوتبال به طور ریزتر در جریان امور قرار بگیرند. در این جلسه همفکری و تصمیم گیری می‌کنیم و بعد از آن اگر لازم بود خدمت دوستان در سازمان لیگ می‌رسیم.