ماجرای فسخ قرارداد اسکوچیچ

یکی از رسانه‌های کشورمان صبح امروز (سه شنبه) در خبری مدعی شد با توجه به پرداخت نشدن غرامت ۱۴۰ هزار دلاری باشگاه صنعت نفت از سوی دراگان اسکوچیچ و به تفاهم نرسیدن مدیران این باشگاه با مسئولان فدراسیون فوتبال، احتمال فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی کشورمان وجود دارد.  

اخبار ورزشی- صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع بیان کرد: من فقط در جریان چانه زنی قرارداد اسکوچیچ بودم. در فسخ قرارداد او با صنعت نفت آمده اگر اسکوچیچ تا پایان فصل به یک تیم سوم برود، باید ۱۴۰ هزار دلار به این باشگاه پرداخت کند. تیم ملی که شامل یک فصل نمی‌شود و بازی‌های آن در یک فصل انجام نمی‌شود. به صورت مثال اگر او به سپاهان می‌رفت باید این مبلغ را به صنعت نفت پرداخت می کرد.

او ادامه داد: باشگاه‌های ما مثل صنعت نفت آبادان عضو مجمع فدراسیون فوتبال بوده و حامی تیم ملی هستند. به هر حال مدیران صنعت نفت هم منطقی هستند و می‌توان با آن‌ها بحث کرد. این موضوع به راحتی قابل حل شدن است و از عیسی زاده و نصراصفهانی می‌خواهم برای رفع این مشکل در جلسه با نبی و بهاروند شرکت کنند. مگر ما در ۲ کشوری هستیم که امکان پرواز برای ما وجود نداشته باشد. مسئولان صنعت نفت برای مذاکره به تهران بیایند.

درودگر تصریح کرد: مدیران صنعت نفت را دعوت کردیم برای تشکیل جلسه به تهران بیایند. نامه‌ای با سربرگ و مهر این باشگاه برای ما ارسال شد و در آن نامه ذکر شده بود مشکلات باشگاه‌ها مهم است. در بند آخرش هم آمده بود آماده شنیدن پیشنهادهای فدراسیون هستیم. خود مدیران صنعت نفت به فدراسیون نیامدند.

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این فدراسیون برای پرداخت پول اسکوچیچ به صنعت نفت نامه یا قولی به آنها داده است، گفت: روزی که ما در سازمان لیگ مشغول مذاکره با اسکوچیچ بودیم، منصور قنبرزاده که معاون تربیت بدنی وزارت نفت است برای کار دیگری در جلسه حضور داشت.  همان جا او موبایل علی عیسی زاده (مدیرعامل صنعت نفت) را گرفت که او هم در تماس با بهاروند گفت مبارک باشد چرا که اسکوچیچ مربی عالی و خوبی است. ما به دلیل مشکلات این مربی و بیماری اش نتوانستیم به همکاری با او ادامه بدهیم. نگرانی‌ای هم وجود نداشت، اما بعدش نمی‌دانم چرا کار صنعت نفت به شکایت از اسکوچیچ کشیده شد. آن روز قرار بود تمام مشکلات حل شود و خود قنبرزاده هم نامه‌ای از نصر اصفهانی گرفت که طبق آن برای این ۱۴۰ هزار دلار مذاکره کنند.

درودگر ادامه داد: اکنون هم نباید راه غلطی برویم و باید از مدیران صنعت نفت بخواهیم جلسه‌ای برگزار کنند. برای حل مشکل اسکوچیچ از سوی فدراسیون، یک نامه فارسی و انگلیسی وجود دارد که قرار بود آن را به اسکوچیچ بدهیم. در این فرصت او به کرواسی بازگشت. یک رونوشت از نامه اکنون دست من است. این نامه را چند روز قبل برای بهاروند، نبی، ساکت و خراطی فرستادم و اصلش هم همراه با قرارداد اسکوچیچ در  گاوصندوق مسئول دفتر رئیس فدراسیون است. البته در این نامه قولی برای پرداخت پول اسکوچیچ به صنعت نفت نیامده بلکه گفته ایم مشکل را حل می‌کنیم.