استقلال به دنبال توافق محرمانه برای جذب بازیکن خارجی!

چند روز قبل معاون وزیر ورزش اعلام کرد استقلال و پرسپولیس با توجه به شرایط مالی و مشکلات مادی فراوانی که دارند، فعلاً نمی‌توانند بازیکن خارجی جدید جذب کنند. مسئله‌ای که سروصدای بسیار زیادی راه انداخت و واکنش‌های متفاوتی را نیز در میان هواداران دو تیم به همراه داشت. البته این خبر مذکور دوباره تصحیح شده و این‌گونه اعلام شد که موضوع صرفاً معطوف به سرخابی‌های پایتخت نمی‌شود بلکه هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ برتری که به بازیکنان و مربیان خارجی بدهی معوقه داشته باشند، حق جذب نفرات غیرایرانی جدید ندارند. ظاهراً تصمیم مذکور از آن جهت اتخاذ شده که پرونده فوتبال ایران در کمیته انضباطی فیفا سیاه نشود، چون واقعاً طی سالیان اخیر تعداد شکایات صورت گرفته از باشگاه‌های ایرانی به طرز بسیار عجیب و نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. البته به نظر می‌رسد مقامات باشگاه استقلال در حال مذاکره با مدیران ارشد وزارتخانه و رسیدن به توافق محرمانه جهت حل مسئله مذکور و جذب مجدد نفرات خارجی هستند. ماجرایی که صبح دیروز اطلاعات جالبی در مورد آن به دست ما رسید.

پرداخت طلب طلبکاران

اخبار ورزشی- طبق خبر‌های رسیده، استقلالی ‌ها در جریان گفت‌وگو‌های خود با مدیران وزارت ورزش بر این مسئله تأکید کرده‌اند که با توجه به حضور احتمالی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا و اهمیت نتایج این تیم پرطرفدار، خریدن بازیکن خارجی با کیفیت برای‌شان مسئله مهمی تلقی می‌شود ولی از طرف دیگر، نمی‌خواهند علیه دستور وزارتخانه اقدامی بکنند بر همین اساس پرداخت طلب طلبکاران را در دستور کارشان قرار داده‌اند تا از جمع باشگاه‌های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی خارج شوند. اتفاقی که مدیران استقلال مدعی‌اند پس از تسویه حساب با میلیچ، دیاباته و شفر، چند نفر دیگر از طلبکاران نیز پول‌شان را از طریق فیفا دریافت خواهند کرد.

چراغ سبز مخفی

البته هنوز به صورت رسمی در این رابطه چیزی اعلام نشده، اما کاملاً مشخص است در نهایت قانون منع به‌کارگیری بازیکنان خارجی دیر یا زود ملغی خواهد شد و حتی شاید باشگاه‌های بدهکار نیز بتوانند با انواع بند‌ها و تبصره‌ها دوباره سراغ مردان غیرایرانی بروند، اما این‌طور که شنیدیم، عده‌ای به باشگاه استقلال به صورت شفاهی چراغ سبز نشان داده‌اند که اگر بتواند حداکثر تا انتهای تیرماه قسمت اعظمی از بدهی‌های معوقه خارجی خودش را بپردازد و فضا را در فیفا به نفع خودش عوض کند، به احتمال زیاد می‌تواند فصل آینده نیز با نفرات خارجی قرارداد ببندد. البته کاملاً بدیهی است که تعداد این بازیکنان و مربیان در قیاس با گذشته حداقل به صورت موقت، محدودتر خواهد شد. هواداران استقلال در واکنش به ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان غیرایرانی مدعی شده بودند این قانون کاملاً به ضرر آن‌ها و به سود پرسپولیس است و بدون تقویت تحت هیچ شرایطی نمی‌توان در لیگ قهرمانان آسیا موفقیتی کسب کرد.