علی علیپور جانشین مهدی طارمی در پرتغال می شود؟

 باشگاه‌های اروپایی برای جذب یک بازیکن، مثل باشگاه‌های ایرانی عمل نمی‌کنند. ابتدا به وضعیت مالی خود نگاه می‌اندازند، بعد شروع به بررسی عملکرد او در طول فصل یا فصول اخیر می‌کنند، بعد از بررسی فنی، سر وقت او در فضای مجازی می‌روند، او را زیر نظر می‌گیرند که آیا اهل فوتبال است یا اهل فضای مجازی و چیز‌های غیرفوتبالی؟ در نهایت وقتی او برای‌شان توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد، جذبش می‌کنند؛ درست برعکس ایران که شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند و با جیب خالی، بازیکن میلیاردی به ویژه خارجی می‌گیرند! از نظر فنی و بدنی هم یک جمله دارند؛ می‌گویند خدا بزرگ است، بازیکن آماده می‌شود. حالا ریوآوه هم علی علیپور را زیر نظر گرفته و حتی در این باره از مهدی طارمی سؤال کرده است. اینکه مهاجم قرمز‌ها و همبازی سابق علیپور چه گفته را نمی‌دانیم ولی عملکرد مهدی باعث شده ریوآوه شدیداً به دنبال بازیکن ایرانی، اما از نوع خوبش باشد.
بازار داغ ایرانی‌ها در پرتغال
اخبار ورزشی- امیر عابدزاده، مهرداد محمدی و مهدی طارمی در فصل جاری با عملکردی که داشتند، بدجور بازار بازیکنان ایرانی را در پرتغال داغ کرده‌اند. قبلاً در یونان هم این اتفاق افتاده بود. وقتی کریم انصاری‌فرد آنجا خوش درخشید، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی هم بازار پیدا کردند و عازم آن لیگ شدند. الان هم با توجه به درخشش این سه نفر، پرتغالی‌ها علاقه‌مند شدند بازیکنان ایرانی جذب کنند. یکی از آن‌ها هم علیپور است، بازیکنی که شاید افت و خیز داشته ولی در کل بازیکن توانمند و چهارچوب‌شناسی بوده است. خبرورزشی اولین نشریه‌ای بود که خبر انتقال احتمالی علیپور به ریوآوه را نوشت. بعد از آن رسانه‌های پرتغالی هم فاش کردند علیپور در تیررس ریوآوه است. این باشگاه هم خبر فوق را به هیچ‌وجه تکذیب نکرد تا مشخص شود روی مهاجم قرمز‌ها نظر دارد.
درآمد خوب علیپور
علی علیپور چندی قبل از وضعیت خود در این باشگاه ابراز نارضایتی کرده بود. او به خوبی می‌داند انتقال به باشگاه ریوآوه چقدر از نظر مالی برایش به صرفه خواهد بود. مثلاً گفته می‌شود قرارداد مهدی با این باشگاه پرتغالی رقمی نزدیک به یک میلیون یورو بوده است. علیپور فرضاً اگر نیمی از این قرارداد را هم بگیرد، درآمدش چندین و چند برابر بازی در پرسپولیس خواهد بود.
طبیعتاً نزدیک شدن به این انتقال، یعنی جدایی قطعی مهدی طارمی از ریوآوه. این باشگاه پرتغالی ظاهراً با مهدی و مدیر برنامه‌اش بر سر جدایی و انتقال او به باشگاه بزرگ‌تر به توافق رسیده است. چندی قبل هم شایعه شد در پس پرده اسپورتینگ و ریوآوه برای انتقال این بازیکن در تابستان آینده به توافق قطعی دست یافته‌اند. طارمی، اما این روز‌ها لام تا کام در این باره حرف نمی‎زند و کاملاً پیداست تمایل ندارد پیش از انتقال و امضای قطعی قرارداد، چیزی در این باره بگوید.
نکته اینجاست که علیپور بازیکن آزاد است و انتقال او به ریوآوه به هیچ‌وجه درآمد یا سودی عاید قرمز‌ها نخواهد کرد مگر اینکه بتوانند حق رشد او را دریافت کنند. به هر حال علیپور در پرسپولیس رشد کرد و به فوتبال ایران معرفی شد.