به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، روز سه شنبه نماینده یکی از شبکه های معروف دنیا که حق پخش اغلب رقابت های لیگ های کشورها را خریداری کرده، به فدراسیون فوتبال نیز پیشنهاد خرید حق پخش رقابت های لیگ برتر را داد. این اتفاق در روزهایی رخ داد که مسئولان فدراسیون فوتبال شدیدا اعتقاد دارند به اندازه ای که باید از فوتبال درآمد ندارد و صدا و سیما حق واقعی فوتبال را به این ورزش نمی دهد.

صدا و سیما بابت حق پخش و تبلیغات محیطی امسال ۲۷ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال داده، در حالیکه مسئولان اعتقاد دارند باید مبلغ دریافتی شان ۴ برابر این باشد. علی کفاشیان که دو سال پیش نیز با پیشنهاد شبکه الجزیره برای خرید حق پخش رقابت های لیگ برتر روبرو بود، امسال نیز با پیشنهاد شبکه جدیدی روبرو شده که قصد دارد با اهرم آن، به صدا و سیما فشاری بیاورد. این شبکه رقمی بسیار بالاتر از صدا و سیمای ایران بابت حق پخش خواهد داد که به گفته مسئولان بلندپایه فدارسیون فوتبال بخش زیادی از مشکلات مالی آنها را حل کند.

آیت الهی نایب رئیس اول کفاشیان در این باره به خبرآنلاین می گوید: قطعا دور جدیدی از مذاکرات را با صدا و سیما خواهیم داشت. ما نیازمند پول بیشتری هستیم. چاره ای هم جز این نداریم. این در حالی است که فدراسیون قراردادی سه ساله با صدا سیما امضا کرده که شاید همین قرارداد مانعی بزرگ در دور جدید مذاکرات باشد.