اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری لیگ جزیره

پس از کاهش نسبی آمار ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا، مسئولان لیگ‌های فوتبال کشور‌های اروپایی تصمیم گرفتند تا مسابقات فوتبال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع کنند.

اخبار ورزشی- لیگ جزیره (لیگ برتر فوتبال انگلیس) یکی از لیگ‌های اروپایی است که قرار است از ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) از سرگرفته شود. مسئولان لیگ جزیره برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در هنگام برگزاری مسابقات، قوانین جدیدی را تدوین کرده اند که در ادامه گزارش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

در هنگام تمرینات تیم‌های لیگ جزیره، بازیکنان باید در گروه‌های ۵ نفره تقسیم شده و با فاصله چند متری از هم و به مدت یک ساعت تمرین کنند. پس از تمرین هر کدام از بازیکنان باید به قسمتی که فقط برای آن‌ها در نظر گرفته شده است بروند و لباس‌های خود را تعویض کنند. هیچ کدام از بازیکنان حق استفاده از حمام‌های زمین تمرینی را ندارند.

بازیکنان تیم‌ها وقتی در هتل مستقر هستند باید هر کدام در اتاقی مجزا اسکان یابند. بحثی مطرح شده است که بازیکنان تیم‌ها به طور دائم در هتل قرنطینه شوند که این پیشنهاد در حال بررسی است.

به دلیل فشردگی بازی ها، هر تیم اجازه دارد در هر بازی ۵ تعویض انجام دهد. برای جلوگیری از اتلاف وقت مسابقات، تنها ۳ نوبت تعویض برای تیم‌ها امکان پذیر است و تیم‌ها در این ۳ نوبت می‌توانند ۵ بازیکن خود را جابجا کنند.

بازیکنان پس از گلزنی اجازه شادی پس از گل و در آغوش گرفتن همدیگر را ندارند.

از بازیکنان در هر هفته تست کرونا گرفته خواهد شد. به همین علت مسئولان لیگ جزیره ۴۰ هزار کیت تشخیص کرونا خریداری کرده اند که هزینه ۴ میلیون پوندی برای آن‌ها داشته است.

در هر بازی تمامی توپ‌های ورزشگاه میزبان استریل می‌شوند.

بازیکنی که کوچک‌ترین علائم بیماری را داشته باشد به مدت ۷ روز به قرنطینه خانگی می‌رود.