تازه‌ترین مبتلا به کرونا در لیگ فوتبال جزیره

یکی از اعضای باشگاه تاتنهام تنها فردی است که نتیجه آزمایش کرونای وی در تازه‌ترین دور نمونه‌گیری‌ها از اعضا و بازیکنان حاضر در لیگ فوتبال جزیره، مثبت اعلام شده است.

اخبار ورزشی-در نشانه‌ ترغیب کننده‌ای دیگر برای پروژه شروع مجدد لیگ جزیره، از یک هزار و ۱۹۷ بازیکن و پرسنل ۲۰ باشگاه حاضر در لیگ برتر انگلیس که روز دوشنبه آزمایش کرونا دادند، فقط یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ بوده است.

باشگاه تاتنهام که در مراحل قبلی نمونه گیری مورد ابتلا گزارش نکرده بود، از افشای هویت این عضو از باشگاه خودداری و اعلام کرد که وی هم‌اکنون هیچ علائمی نداشته و مطابق پروتکل‌های لیگ جزیره به مدت هفت روز در قرنطینه به سر خواهد برد.

در صورتی که این فرد یکی از بازیکنان تاتنهام باشد، برای چند هفته دیگر اجازه اضافه شدن به تمرینات گروهی این تیم را نخواهد داشت و عملا هفته‌های آغازین شروع مجدد لیگ جزیره را از دست خواهد داد.

طبق اعلام مقامات لیگ جزیره، ادامه مسابقات کمتر از دو هفته دیگر یعنی از ۱۷ ژوئن (۲۸ خردادماه) از سر گرفته خواهد شد.

در پایان پنجمین دور نمونه گیری از پرسنل و بازیکنان حاضر در لیگ جزیره از زمان شروع این برنامه متمرکز در ۱۷ و ۱۸ ماه مه، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به ۱۳ نفر رسیده است.

نمونه گیری هفته‌ای دوبار انجام می‌شود.

پروتکل کنونی پروژه شروع مجدد لیگ جزیره مقرر می‌کند که در صورت مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یک عضو از یک تیم، آن فرد در مجموع ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد که ۷ روز آن به شکل خودقرنطینه خواهد بود.