علت اصرار روس‌ها برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۰

کنفرانس ویدئویی کمیته فنی اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته (19 خرداد) در حضور نناد لالوویچ و اعضای کمیته فنی به انجام رسید که اکبر دودانگه نماینده ایران در این کنفرانس ویدئویی بود.

اخبار ورزشی- محور اصلی این ویدئو کنفرانس، با توجه به درگیری جهان با ویروس کرونا ، برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 بود که همچون قبل روس‌ها روی موضع خود مبنی بر برگزاری این رقابت‌ها اصرار کردند اما همتایان ایرانی و آمریکایی مامیاشویلی به دلیل مشکلات و دغدغه‌های موجود، مخالف برگزاری این رقابت‌ها در سال 2020 هستند.

اما چرا روس‌ها روی برگزاری مسابقات جهانی در سالی که دنیا با ویروس مهارنشدنی و عجیبی رودررو شده، اصرار دارند؟ در این رابطه می‌شود چند موضوع را در نظر گرفت. اول اینکه روس‌ها در زمینه کنترل این بیماری در کشورشان اینطور که آمار رسمی می‌گوید، از کشورهای مدعی کشتی چون ایران، آمریکا، ترکیه و... وضعیت به مراتب بهتری دارند.

دوم اینکه تصور روس‌ها این است که با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشورهای رقیب، آنها امکان تمرین و برگزاری اردو و حضور در مسابقات با آمادگی کامل را ندارند و به این شکل آنها مدال‌ها را درو خواهند کرد، هرچند که آنها معمولا رده‌های اول و دوم مسابقات را از آن خود دارند.

مورد سوم اینکه روس‌ها به واسطه وسعت و فراگیری کشتی در این کشور، مدعی اصلی این رشته در دنیا می‌دانند و به دنبال این هستند که حرف شان به کرسی بنشیند، ضمن اینکه آنها همیشه در اتحادیه جهانی صاحب کرسی‌های پرقدرتی هستند.

هنوز در این باره تصمیم نهایی اتخاذ نشده و باید دید با توجه به نفوذ مامیاشویلی و روس‌ها در اتحادیه جهانی، رای و نظر آنها درنهایت به منزله حکم نهایی و برگزاری خواهد بود و یا اینکه با توجه به مخالفت قدرت‌هایی چون ایران و آمریکا، اتحادیه جهانی از برگزاری مسابقات کشتی بزرگسالان در سال 2020 منصرف خواهد شد.