به گزارش افکارنیوز، امید جمالی در گفت و گو با فارس در مورد تلاش فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی گفت: یکسری نامه نگاری با فدراسیون ها انجام داده ایم. کویت و عمان از جمله فدراسیون هایی بوده اند که با آنها صحبت هایی کرده ایم. کویتی ها می خواهند این بازی ۲۶ اردیبهشت برگزار شود اما ما می خواستیم بازی ۱۲ اردیبهشت برگزار شود.

وی افزود: عمان هم پیشنهاد داده بود یک بازی در هفتم خرداد برگزار شود اما ما همان ۱۲ اردیبهشت را پیشنهاد داده بودیم. با کشورهای ارمنستان، گرجستان هم مذاکراتی داشتیم اما آنها نمی توانستند با ایران بازی کنند. تیم ملی اردن هم مدنظرمان است تا در اردوی ترکیه با آنها بازی کنیم اما آنها هنوز موافقت خود را اعلام نکرده اند.

جمالی با بیان اینکه بازی تیم ملی با موزامبیک تقریبا قطعی شده، گفت: روز گذشته برای این فدراسیون دعوتنامه ای فرستادیم و منتظر پاسخ آنها هستیم و اگر مشکلی پیش نیاید این بازی ۱۳ اردیبهشت در تهران برگزار می شود. پیش از این در نظر داشتیم با کویت و عمان در تاریخ ۱۲ اردبیهشت بازی کنیم اما با قطعی شدن دیدار با موزامبیک، تلاش می کنیم در یک تاریخ دیگر با کویت و عمان بازی کنیم.

سرپرست کمیته روابط بین الملل در خصوص کارشکنی اماراتی ها در لغو بازی با ایران گفت: آنها در نامه خود یک بحث سیاسی را مطرح کردند و آقای کفاشیان گفت بهتر است وزارت خارجه ایران پاسخ قاطعی به این تصمیم فدراسیون امارات بدهد. قرارداد رسمی با اماراتی نداشتیم اما این کار آنها درست نبود.