تماشاگران به سکو‌ها برمی‌گردند

پاسخ آزمایش همه نمونه‌های انجام شده در این لیگ منفی بوده. به همین خاطر مسئولان لیگ برتر انگلیس اعلام کردند شرایط به همین منوال پیش برود و رشد کرونا در انگلیس منفی شود، تماشاگران به سکو‌ها برمی‌گردند. البته قرار شد در شروع تنها ۱۰ درصد از سکو‌ها به تماشاگران اختصاص یابد. یعنی تماشاگران با رعایت فاصله اجتماعی در استادیوم‌ها حاضر خواهند شد، اما متأسفانه در ایران همچنان برخی تیم‌ها تلاش می‌کنند با نامه‌های اعتراض‌آمیز مانع برگزاری بازی‌های لیگ برتر شوند! این در حالی است که اگر لیگ برتر تعطیل شود بازیکنان داخلی بعد از ۷ ماه تعطیلی در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند و قطعاً با ناآمادگی در بازی ۱۷ مهر با هنگ‌کنگ شرکت خواهند کرد.

اخبار ورزشی- بیشتر کشور‌هایی که درگیر بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هستند، در تلاش برای از سر گیری بازی‌های داخلی هستند تا تیم‌های ملی با آمادگی در ماه‌های مهر و آبان به میدان بروند. بازی‌های لیگ برتر از اسفند تعطیل شده و اگر قرار باشد در ماه‌های تیر و مرداد لیگ برتر برگزار نشود، بازیکنان پس از ۷ ماه دوری از میادین رسمی در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند و مهر ماه برابر هنگ‌کنگ و کامبوج به میدان خواهد رفت. این‌ها به کنار، در شهریور بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و اگر قرار باشد لیگ برتر تعطیل شود، تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم با شرایط نامطلوبی در بازی‌ها حاضر خواهند شد.

جالب اینکه در یکی، دو هفته اخیر ستاد مبارزه با کرونا مجوز حضور تماشاگران در برنامه‌های تلویزیونی را صادر کرده است؛ البته با رعایت فاصله اجتماعی. جالب اینکه استودیوی برنامه‌های تلویزیونی بسته است در حالی که سکوی استادیوم‌ها باز است و به راحتی می‌توان فاصله اجتماعی را بین تماشاگران ایجاد کرد. به نظر می‌رسد ستاد مبارزه با کرونا مشکلی با حضور تماشاگران در استادیوم‌ها البته با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد، اما مشکل اینجاست که بعضی‌ها به هر طریقی به دنبال تعطیلی بازی‌های لیگ برتر هستند. سؤال اینجاست که اگر آن‌ها هم داعیه قهرمانی داشتند، باز هم این سیاست رفتاری را در پیش می‌گرفتند؟