چند قدم تا لژیونر شدن ستاره جدید سپاهان

محمد محبی هافبک تهاجمی این فصل سپاهان که فصل گذشته با قراردادی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از شاهین شهرداری بوشهر به اصفهان رفت، روز‌های رؤیایی را در فصل جاری سپری کرد. البته او خیلی دوست داشت راهی پرسپولیس یا استقلال شود و تجربه بازی در این دو تیم را داشته باشد، اما این دو باشگاه تهرانی قدر این موقعیت خوب را ندانستند تا کادر فنی سپاهان از فرصت استفاده کند و پیراهن زرد را بر تن او کند. 

اخبار ورزشی- او که با عقد قرارداد سه ساله به عضویت تیم سپاهان درآمد، خیلی زود در این تیم تبدیل به مهره ثابت و مطمئن شد. محمد محبی توأمان هم به تیم امید دعوت شد و هم به تیم ملی و به سبب نیمکت‌نشینی علیرضا جهانبخش در برایتون و عدم حضور او در اردو برای تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان رفت و همه این اتفاقات در فصل جاری برای او رخ داد. به این‌ها دعوتنامه رسمی باشگاه گرانادا برای باشگاه سپاهان را هم اضافه کنید.

جالب اینکه محبی برای جدایی از سپاهان و حضور در یک تیم خارجی با دردسر زیادی مواجه نخواهد شد؛ با اینکه او سه فصل به این تیم ایرانی تعهد دارد. بر اساس مفاد موجود در قرارداد محبی، این بازیکن با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار می‌تواند اردوی تیم سپاهان را ترک کند. باشگاه گرانادا که از مفاد این قرارداد مطلع است حاضر به پرداخت این مبلغ به باشگاه سپاهان بود، اما مشکل از جایی آغاز شد که میزان حقوق در نظر گرفته برای محبی کم بود و مورد موافقت بازیکن تیم ملی قرار نگرفت. باشگاه گرانادا در اولین فصل حضور محبی در این تیم برای او دستمزد ماهانه ۷ هزار یورویی در نظر گرفته بود که این بازیکن بعد از مشورت با دوستان مورد اعتماد خود و همچنین برآورد هزینه‌های زندگی در اسپانیا به این نتیجه رسید که قبول این پیشنهاد برای او سخت است. به همین خاطر به باشگاه اسپانیایی پاسخ منفی داد و فعلاً این مذاکرات متوقف شده است. به نظر می‌رسد محبی در صحبت‌هایی که با مدیر برنامه‌های خود داشت و این صحبت‌ها به باشگاه گرانادا منتقل شده عنوان کرده برای حضور در تیم اسپانیایی دست‌کم ۱۵ هزار یورو دستمزد ماهانه می‌خواهد. باشگاه گرانادا هر چند روند مذاکرات با محبی را متوقف کرد، اما در حال بررسی این پیشنهاد است و از آنجایی که زمان زیادی تا شروع فصل بعد باقی مانده، ممکن است در آینده با جدیت بیشتری به این پیشنهاد فکر کند.

باشگاه سپاهان در مذاکره با باشگاه گرانادا مبلغ رضایتنامه محمد محبی را ۲۵۰ هزار دلار اعلام کرد، در حالی که مفاد موجود در قرارداد ۱۲۵ هزار دلار است. با این حال محبی به خاطر اینکه در باشگاه سپاهان چهره شد اعلام کرد مشکلی با درخواست ارائه شده از سوی سپاهان در صورت رضایت باشگاه اروپایی ندارد. با این حال همان‌طور که عنوان شد دلیل متوقف شدن مذاکرات طرفین دستمزد اندکی بود که باشگاه گرانادا برای محبی در نظر گرفته بود.

اما نکته جالب اینجاست که این بازیکن از حالا دارد آینده‌نگری می‌کند، او فعلاً عزم خود را جزم کرده تا از حواشی دور باشد و تصمیم‌های جالبی را برای خود اتخاذ کرده است. محبی هیچ صفحه شخصی در فضای مجازی ندارد و تنها واتس‌آپ را روی گوشی خود نصب کرده تا وقتش را بیهوده تلف نکند. ضمن اینکه کلاس‌های انگلیسی را نیز در دستور کار دارد و دو ترم را نیز با موفقیت سپری کرده است.

این ملی‌پوش که هنوز ۲۲ ساله نشده جواب رد به چند دلال و مدیر برنامه داده، کسانی که مدعی بودند محبی را به فرانسه و پرتغال ترانسفر خواهند کرد. بنابراین محبی نشان داد که فعلاً به پیشنهادات متفرقه فکر نمی‌کند و به دنبال پیشنهاد رسمی و بسیار خوب از اروپاست حتی اگر یک فصل دیگر را در سپاهان سپری کند، چراکه با مشاوره از چند لژیونر و با توجه به سن کم، جا برای پیشرفت و درخشش در سپاهان و تیم ملی دارد تا پیشنهادات بهتر و موقعیت جالب‌تری را از اروپا دریافت کند.