انصراف تراکتور از ادامه مسابقات لیگ برتر؟

باشگاه تراکتور شرایط مطلوبی را پشت سر نمی‌گذارد و گویی عزمش را برای حاضر نشدن در لیگ جزم کرده است. نداشتن تمرینات گروهی، مبتلا شدن ۶ عضو این تیم به ویروس کرونا و اجبار به حضور آن‌ها در قرنطینه خانگی و هم‌چنین حضور نیافتن چند تن از بازیکنان این تیم در تبریز و حاضر نشدن در تمرین‌ها نشان از تیم نصفه و نیمه‌ای دارد که نه می‌خواهد به لیگ نوزدهم برگردد و نه می‌تواند.

اخبار ورزشی- این باشگاه از ابتدا هم به دلایل مختلف موضع خود را نسبت به برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم گفته بود و با ائتلاف با ۳ باشگاه خصوصی لیگ برتری دیگر، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را تهدید به انصراف کرده بود و حالا در فاصله ۲ هفته‌ای تا شروع دوباره لیگ نوزدهم، این تیم در آستانه انصراف قرار دارد و از کاپیتان تا مالک این تیم بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند و ابایی از آن ندارند. این تیم پس از قهرمانی در فصل ۹۸-۹۷ لیگ آزادگان توانست پس از ۸ فصل دوباره به بالاترین سطح فوتبال ایران برسد و حالا این امکان وجود دارد که تصمیم اشتباه تبریزی‌ها، آن‌ها را دوباره از رقابت با بزرگان ایران دور کند.

اگر تراکتور انصراف دهد، طبق ماده ۲۳ آیین‌نامه سازمان لیگ با این باشگاه برخورد خواهد شد و تراکتوری‌ها بهای سنگینی را برای حضور نیافتن در لیگ نوزدهم پرداخت خواهند کرد. اگر تراکتور در دور برگشت فصل جاری لیگ برتر انصراف دهد با توجه به بند ۵ ماده ۲۳ آیین‌نامه سازمان لیگ از جدول این مسابقات حذف خواهد شد و نتایج دور رفت تیم به قوت خود باقی می‌ماند اما نتایج مربوط به این تیم در دور برگشت از جدول حذف خواهد شد. هم‌چنین با توجه به بند ۷ همین ماده، تراکتوری‌ها تا ۲ رده پایین‌تر نزول خواهند کرد و به لیگ دسته دو سقوط می‌کنند. همه این‌ها در کنار پرداخت جریمه و از دست دادن بسیاری از بازیکنان تراز اول این تیم تبریزی است.

اگر تراکتوری‌ها انصراف دهند، برای نخستین بار است که در تاریخ ۱۹ ساله لیگ برتر تیمی از لیگ انصراف می‌دهد.