واکنش افشین پیروانی به احتمال انصراف برخی تیمهای لیگ برتر/  به پرسپولیس قهرمان احترام بگذارید

افشین پیروانی سرپرست باشگاه پرسپولیس 24 ساعت پس از انتشار نامه انصرافی و واکنش های مختلف به آن در برنامه تهران ورزشی رادیو تهران روی خط آمد و درباره مسائل مختلف اظهار نظر کرد. صحبت های تند او خطاب به مالکان و مدیران تیم های مختلف انجام شد که در ادامه می‌خوانید:

* اول در وادی مُردن بودند حالا تضمین می‌خواهند!
اخبار ورزشی
- افشین پیروانی گفت: صحبت با زبان تهدید خوب نیست، ما نمی‌گوییم مشکل نیست اما باید ببینیم زندگی با مشکل چطور است، تهدید و تعطیلی فوتبال چطور است. دوستانی که تهدید می‌کنند زیادتر از حد جایگاه خود صحبت می‌کنند. الان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گیرنده هستند اما از فوتبال می‌شود لذت برد و می‌توانیم در کنار فوتبال به خیلی از اهدافی برسیم. روز اول که همه ما کرونا داشتیم گفتند یک فوتبالیست اگر مُرد چه اتفاقی می‌افتد و رفتند در وادی مُردن! الان می‌گویند بازی نمی‌کنیم و چه تضمینی است کرونا نگیریم. اما چه کسی می‌تواند تضمین بدهد که شما از در بیرون بروی و اتفاقی برایت نیفتد. چه تضمینی است که یک ماه دیگر واکسن کرونا کشف شود؟ حرف هایی که می‌زنند برای این است که جلوی فوتبال بایستند.

* تمام اصناف سرکار هستند؛ فوتبال را تعطیل کنیم؟
پیروانی اظهار داشت: ما اگر این دوره لیگ را تعطیل کنیم، دوره بعدی را هم نمی‌توانیم برگزار کنیم. من می‌گویم مشکلات هست اما باید عادت کنیم در کنار کرونا زندگی کنیم. تمام اصناف و شغل ها در حال کار هستند، آرزوی قبلی من این است که این بیماری هرچه زودتر حل شود و مشکلات برای کاسبی از بین برود اما این که تهدید کنیم بگوییم نمیاییم، خب نیایید!

 

* به پرسپولیس قهرمان احترام بگذارید
سرپرست پرسپولیس بیان داشت: ما قهرمان چندین ساله ایران هستیم و مطمئنا کسانی که ناراحت هستند باید به پرسپولیس قهرمان احترام بگذارند. ما چه کار کرده‌ایم؟ هرروز می‌آیند با یک لحنی صحبت می‌کنند، ببینید دیروز تا حالا چه جمعیتی ناراحت شده. به ما گفتند امروز تمرین را شروع کنید گفتیم چشم، امروز پروتکل را رعایت کنید گفتیم چشم، امروز تست بدهید گفتیم چشم. ما یک تونل گرفتیم و این را دوست صمیمی من به ما هدیه داده، ما حتی یک هزار تومانی هم به این نداده‌ایم. هرکسی از هرجا می‌گذرد می‌گوید برای این ها تونل گرفته‌اند، به خدا اگر کسی در جریان بود که من این کار را کرده‌ام. با لحن تیکه انداختن و کنایه زدن و تهدید صحبت کردن درست نیست، شما اگر مالک و سرمربی و مدیر شده‌ای، بیاییم زبان مشترک داشته باشیم.

* اگر انصراف بدهند کمیته انضباطی برخورد می‌کند
افشین پیروانی گفت: مطمئن باشید اگر اتفاقی بیفتد برخورد شدید می‌شود و باید هم بشود چون نظم و انضباط مهم است. بازیکن دیروز سر تمرین بودم از همان گروه به من گفت که ما را تحت فشار می‌گذارند. الان درآمدشان کم شده و شاید نتوانند به قراردادشان عمل کنند. دیروز گفتند که یک مبلغی را پرداخت کردند، خب خداراشکر که به تعهدات مالی عمل می‌کنند امیدوارم به تعهدات فوتبالی هم عمل کنند.

* امیدوارم بیرانوند همراهمان باشد اما ...
آقای بیرانوند قرار بود برود تست پزشکی بدهد و این هماهنگی با باشگاه بود. او روز گذشته سر تمرین بود و انشالله آماده می‌شویم که ۹ بازی لیگ برتر و دو بازی جام حذفی را انجام بدهیم و همدل و هم‌قسم شدیم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی دیگری برای هواداران میلیونی هدیه کنیم.  قانونی که فیفا دارد و استعلامی که باشگاه گرفته این است که بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود باید تا آخر فصل ماندگار باشند. قراردادی که آقای بیرانوند بسته تا ۱۲ تیر بوده اما فیفا تاکید کرده بیرانوند بماند. با این حال بحث همکاری دو باشگاه است.