واکنش رحمتی به احتمال قهرمانی استقلال در لیگ برتر

کیانوش رحمتی درباره تلاش برخی باشگاه‌ها برای لغو لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: قرار است مسابقات برگزار شود و دیگر زمان صحبت در این باره گذشته است. کار ما مربیان و بازیکنان، حضور در تمرینات و بازی‌هاست و حالا که مجوز برگزاری مسابقات صادر شده، باید بازی کنیم.

اخبار ورزشی- مربی تیم گل ریحان البرز درباره شرایط این تیم تصریح کرد: از نیم‌فصل دوم امسال، درگیر تغییر مالکیت باشگاه بودیم. تمرکز بازیکنان از بین رفت و وضعیت مالی تیم هم صفر شد. تغییر مالک مسائل خاص خود را داشت و شبیه یک کلاهبرداری بود. مدت‌ها به دنبال خریدار بودند و آخر هم پیدا نکردند. اکنون کسی به نام آقای رضایی آمده و امیدواریم شرایط باشگاه را درک کند. گل ریحان وضعیت خوبی داشت و تا هفته بیست‌ویکم هم شکستی نداشتیم، اما اینقدر برای سیستم مدیریتی باشگاه حاشیه ایجاد شد که تاثیرش را در زمین گذاشت.

وی با بیان اینکه تیمش شرایط خوبی دارد، گفت: اگر به خوبی حمایت شویم، شانس کمی برای صعود داریم. در شش ماه گذشته فقط پنج درصد از قراردادمان را گرفتیم. مالکان جدید به موسسات مالی مرتبط هستند. اکنون به خوبی تمرین می‌کنیم و امیدوارم باشگاه، شرایط بچه‌ها را درک کند تا با حمایت آنها، شانس صعود داشته باشیم.

کیانوش رحمتی درخصوص شانس استقلال برای قهرمانی لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: شرایط به گونه‌ای است که تیم‌ها در چهار ماه گذشته، هیچ دیدار رسمی نداشته‌اند و شرایط برای همه سخت است. استقلال بازی‌های بسیار سختی دارد، اما اگر چهارشنبه فولاد را شکست دهد، جزو شانس‌های اول یا دوم قهرمانی خواهد بود. فولاد تیم بسیار خوبی است و نکونام به خوبی استقلال را می‌شناسد. استقلال باید خیلی هوشیار باشد و حرفه‌ای بازی کند.

وی درباره احتمال محکومیت باشگاه استقلال در پرونده‌های بویان نایدنوف و وینفرد شفر گفت: خیلی‌ها در قبال آوردن و وصل کردن این بازیکنان به باشگاه‌ها دخالت دارند. با این مشکلات ارزی و اقتصادی باید نظارت ویژه‌ای روی جذب مربیان خارجی باشد. فکر می‌کنم تیم‌های ما به حدی رسیده‌اند که مربی و بازیکن خارجی را با دقت جذب کنند و این ناشی از مشکلات مدیریتی فوتبال ماست.

«تا زمانی که استقلال و پرسپولیس در عمل خصوصی نشوند، همین مشکلات را داریم.» پیشکسوت استقلال ضمن بیان این جمله اظهار داشت: مشکل اینجاست که جذب بازیکنان و مربیان با پول بیت‌المال صورت می‌گیرد، اما اگر باشگاه به صورت خصوصی اداره شود، مالک دلسوز سرمایه خودش است و چشم‌اندازی برای نسل‌های آینده خواهد داشت. اکنون همه تیم‌ها زیان‌ده هستند و این به خاطر دولتی بودن فوتبال است. این مسائل باعث می‌شود که هیچ زیرساختی نداشته باشیم.

رحمتی با بیان اینکه کسی دلش برای بیت‌المال نمی‌سوزد، یادآور شد: اگر باشگاهی خصوصی باشد، پولی را به بازیکن و مربی می‌دهد که استحقاقش را داشته باشد. مدیر باشگاه دولتی برای راضی نگه داشتن هواداران، دو برابر استحقاق بازیکن به او پول می‌دهد. اینقدر شکست‌های زیادی در پرونده‌های مختلف خوردیم که تجربه‌های گرانقیمتی کسب کرده‌ایم. هر دوره با تغییر رئیس جمهور، یک نسل از مدیران کارخانجات و مدیران عامل باشگاه‌های ما تغییر می‌کنند که این به فوتبال ضربه می‌زند. ما مدیران فوتبالی بسیار خوب اما کمی داریم که مانند محمد دادکان بیکار هستند.

وی درخصوص عملکرد احمد سعادتمند در باشگاه استقلال گفت: سعادتمند عملکرد شفافی دارد و گزارش‌های ماهانه خیلی خوبی ارائه می‌کند. اکنون اعتماد هواداران به باشگاه استقلال بیشتر شده و تلاش‌های شبانه‌روزی سعادتمند ستودنی است. او جزئیات کارهای خود را به مردم می‌گوید و آنها را از جزئیات مسائل حقوقی و مالی آگاه می‌کند.

«برگ برنده سعادتمند در این مدت، جلب اعتماد هواداران است.» بازیکن پیشین استقلال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: امیدوارم خطر کسر امتیاز از استقلال دور شود و باشگاه، فصل را با آرامش سپری کند. مهم‌ترین عامل در فوتبال، مسائل روانی بازیکنان است و شاید آنها با آمادگی ذهنی کامل، وارد مسابقات نشوند. اگر تیمی تحت فشار باشد، با تمرکز وارد مسابقات نمی‌شود و نمی‌تواند نتایج خوبی بگیرد.