چلسی قهرمانی لیورپول را قطعی کرد

بامداد جمعه در آخرین و حساسترین دیدار هفته سی و یکم لیگ برتر جزیره ، چلسی در ورزشگاه خالی از تماشاگر «استمفورد بریج» شهر لندن از منچسترسیتی پذیرایی کرد و در پایان این دیدار تماشایی به پیروزی دو بر یک دست یافت.

اخبار ورزشی- با این نتیجه، منچسترسیتی که در رده دوم است در امتیاز ۶۳ باقی ماند. با این اوصاف قهرمانی لیورپول که ۸۶ امتیاز دارد در فاصله هفت هفته مانده به پایان رقابت‌ها قطعی شد.

لیورپول آخرین بار سال ۱۹۹۰ قهرمان لیگ انگلیس شده بود و اکنون ۳۰ سال انتظار هواداران این تیم به پایان رسید. در آن زمان مسابقات باشگاهی انگلیس با نام لیگ دسته اول برگزار می‌شد و هنوز لیگ برتر راه اندازی نشده بود.

دیدار چلسی و منچسترسیتی در ابتدا روند متعادلی داشت، اما شاگردان «فرانک لمپارد» در تیم چلسی در ادامه عملکرد بهتری داشتند.

چلسی در دقیقه ۳۰ و با حملات همه جانبه خود صاحب دو موقعیت عالی گلزنی شد که «ادرسون» دروازه‌بان منچسترسیتی با واکنش‌های خود، ناجی تیمش شد.

در دقیقه ۳۳ تعلل «مندی» موجب شد تا «پولیشیچ» هافبک جوان چلسی با حرکتی انفرادی و تماشایی وارد محوطه جریمه سیتی شده و گل نخست بازی را به ارمغان آورد.

میهمان نیمه دوم را برای جبران نتیجه، تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۵۵ «کوین دی‌بروین» بلژیکی با ضربه آزاد تماشایی کار را به تساوی کشاند.

دو دقیقه پس از آن «رحیم استرلینگ» می‌توانست گل دوم سیتی را به ارمغان بیاورد که ضربه او به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در دقیقه ۶۰ «میسون مونیت» هافبک جوان چلسی موقعیتی عالی را برای گلزنی از دست داد.

در دقیقه ۷۰ «پولیشیچ» دروازه‌بان میهمان را از پیش‌روی برداشت اما ضربه او را «کایل والکر» مدافع سیتی با تکلی به‌موقع از روی خط دروازه بیرون کشید.

در دقیقه ۷۷ حمله همه جانبه چلسی و ضربه «تامی آبراهام» با واکنش خوب «ادرسون» مواجه شد و در برگشت «فرناندینیو» توپ را با دست لمس کرد.

با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، این صحنه پنالتی اعلام شد و فرناندینیو نیز کارت قرمز دریافت کرد.

«ویلیان» پشت توپ ایستاد و گل دوم چلسی را به ارمغان آورد.

برتری دو بر یک چلسی تا پایان باقی ماند و تا این تیم ۵۴ امتیازی شده و رتبه چهارم را حفظ کرد.

با این اوصاف بازیکنان منچسترسیتی در دیدار بعدی تیمشان مقابل لیورپول که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، باید برای قهرمان فصل جاری لیگ برتر انگلیس تونل افتخار تشکیل دهند.