واکنش سرمربی تیم فجر به شکایت نکونام

داوود مهابادی در واکنش به برخورد روز گذشته جواد نکونام با اصغرحاجیلو مربی استقلال که منجر به بازداشت وی شد اظهار داشت: مطمئن هستم که نکونام استقلالی نیست، اگر بود این گونه با اصغر حاجیلو پیشکسوت و اسطوره تیم ملی و استقلال برخورد نمی‌کرد. آیا فوتبال و نتایج این همه ارزش دارد؟

اخبار ورزشیوی افزود: وای به حال فوتبال ما، چقدر احترام‌ها کمرنگ و ارزش‌ها فراموش شده است. واقعا باید به حال این فوتبال تاسف خورد. کاپیتان تیم ملی از یک پیشکسوت و اسطوره فوتبال ایران شکایت می‌کند. فوتبال ما به کجا می‌رود آیا واقعا فوتبال یا هر ورزشی ارزش این را دارد که ما احترام پیشکسوتان و کسانی که برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند را نگه نداریم. من با صراحت می‌گویم که شاگرد اصغر حاجیلو بودم و هستم.

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی گفت: درود بر شرف  امیرقلعه نویی ، منصور پورحیدری و ناصر حجازی. این‌ها مکتب استقلال بودند و هستند. همه ما باید اخلاق را از آنها یاد بگیریم، اگر حرمت‌ها شکسته شود زندگی هیچ ارزشی ندارد. اول اخلاق مردانگی از خودگذشتگی بعد ورزش و یا هر چیز دیگر.

وی افزود: همیشه آنچه که می‌ماند اخلاق و منش پهلوانی و مردانگی و گذشت است. همه ما باید در زندگی از امام علی (ع) درس اخلاق، مردانگی و از خودگذشتگی  بیاموزیم. وقتی شنیدم امیر قلعه‌نویی در تماسی به اصغر حاجیلو  اعلام کرده که برای کمک هرچیزی لازم دارد بگوید واقعاً به خود بالیدم و افتخار کردم که ما اینگونه پیشکسوتان در ورزش داریم.

مهابادی گفت:  آقای نکونام فوتبال هم مثل عمر انسان زودگذر است. نتایج مسابقات هم همچنین. مگر یادتان رفته تیم فجر شهید سپاسی چگونه با بازیکنان جوان در جام حذفی تیم میلیاردی شما را حذف کرد و یا در بازی فجر با استقلال تا دقیقه 112 بازیکنان جوان فجر با استقلال جنگیدند و مردانه حذف شدند. آیا کسی هنوز نتایج آن مسابقات را به خاطر دارد؟ هر اتفاقی در زندگی انسان‌ها سریع به دست فراموشی سپرده می‌شود حال ما چرا نباید احترام پیشکسوتان خود را حفظ کنیم.

وی گفت: امیدوارم دیگر شاهد این بی‌احترامی‌ها در ورزش به خصوص در فوتبال نباشیم.  همه ما باید تحت هر شرایط و اتفاقی صبوری کنیم و احترام پیشکسوتان، خاک خوردگان و مربیانی که در ورزش و فوتبال زحمت کشیدند را نگه داریم.