رویای نایب قهرمانی قرمزپوشان اهواز /خلق شگفتی در نصف جهان؟

سه دیدار پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می‌شود. استقلال بعد از شکست پرتلفات در اهواز در تهران میزبان تیم در خطر سقوط سایپاست. سپاهان تیم دوم جدول به مصاف گل‌گهرسیرجان دیگر تیم فانوس به دست لیگ می‌رود. در سومین بازی هم فولاد با ماشین‌سازی تبریز دیدار خواهد کرد.

اخبار ورزشی- نگاهی به این سه مسابقه می‌اندازیم؛

سپاهان اصفهان - گل‌گهرسیرجان؛ خلق شگفتی در نصف جهان؟

سپاهان بعد از شکست خودخواسته مقابل پرسپولیس به دلیل حاضر نشدن در میدان حالا 10 امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد با این حال در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و شاید سرخپوشان در صدر جدول دچار لغزش شوند. زردپوشان اصفهانی که در جام حذفی هم حضور دارند در این مسابقه برای پیروزی به میدان خواهند رفت. گل‌گهرسیرجان هم اگرچه امکانات عالی در اختیار دارد اما در نتیجه‌گیری ناموفق بوده و با 19 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است. شاگردان مجید جلالی خود را در منطقه سقوط می‌بینند و برای حفظ این رتبه هم باید سه امتیاز را از حریف قدرتمند خود بگیرند. کمتر کارشناسی شانس پیروزی در این مسابقه را به گل‌گهر می‌دهد مگر اینکه شاهد شگفتی در فوتبال باشیم. شاگردان قلعه نویی برای حفظ رتبه دومی و شانس نایب قهرمانی با تمام وجود تلاش خواهند کرد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

فولاد خوزستان - ماشین سازی تبریز؛ رویای نایب قهرمانی قرمزپوشان اهواز

فولاد بعد از پیروزی در مسابقه 6 امتیازی مقابل استقلال با روحیه‌ بیشتری در تبریز به مصاف ماشین سازی خواهد رفت. تیمی که خیلی دوست نداشت مسابقات لیگ از سرگرفته شود اما اکنون باید به میدان برود. ماشین‌سازان که با 24 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند به اندازه حریف خوزستانی خود انگیزه ندارند اما جواد نکونام و یارانش قدرتمندانه به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند. بازی رفت دو تیم در تبریز پرگل و جذاب از کار در آمد و فولاد 3 بر 2 به پیروزی رسید. قرمزپوشان اهوازی به دنبال دومین برد متوالی خود در شروع مجدد لیگ برتر هستند. فولاد شانس دارد که حتی تا رده دوم جدول صعود کند به شرطی که سپاهان مقابل گل‌گهر بازنده شود.

استقلال - سایپا؛ دفاع از اعتبار یا فرار از منطقه خطر؟

آبی پوشان شکست پرتلفاتی را در اهواز متحمل شدند. عارف غلامی و علی کریمی دو بازیکن اصلی خود را به دلیل دریافت کارت قرمز محروم شدند. فرهاد مجیدی هم از نشستن روی نیمکت مقابل سایپا محروم شد. از سویی دیگر مصدومیت‌های فراوان دامنگیر استقلال شده مرتضی تبریزی، آذری، مصدوم شدند و فصل را از دست دادند. شیخ دیاباته دیگر بازیکن تهاجمی و گلزن استقلال هم به مرخصی رفته است! با این شرایط لشگر نصفه و نیمه آبی پوشان برای جبران ناکامی باید مقابل سایپا پیروز شوند. سایپایی که در خطر سقوط است و سه امتیاز مسابقه برایش از نان شب واجب‌تر. 

سایپا در سکوت و آرامش تمرین کرده و هیچکس نمی‌داند این تیم در شروع مجدد لیگ بعد از کرونا چگونه بازی خواهد کرد اما شاگردان ابراهیم صادقی برای فرار از منطقه خط تلاش خواهند کرد. مسابقه‌های سایپا و استقلال همیشه تماشایی است. استقلال نمی‌خواهد از رتبه چهارم جدول پایین‌تر بیاید و حتی شانس دارد در صورت ناکامی تیم‌های سپاهان و تراکتور در این هفته، به رتبه دوم جدول برسد. استقلال در مسابقه رفت 4 بر صفر سایپا را شکست داد و نارنجی پوشان از آن باخت درس‌های زیادی گرفته‌اند البته دیگر استراماچوی سرمربی استقلال نیست و آبی پوشان در این بازی حتی فرهاد مجیدی را روی نیمکت ندارند اما برای برد تلاش خواهند کرد تا از اعتبار خود دفاع کنند. اتفاقات بازی با اهواز درس تلخی برای استقلال بود. آبی‌پوشان باید تمرکزشان را بیشتر روی بازی خود بگذارند تا اعتراض به داور. آبی‌پوشان هنوز شانس قهرمانی در جام حذفی را دارند و به همین دلیل لیگ را هم جدی‌‌تر از همیشه دنبال خواهند کرد. 

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

*یکشنبه ۸ تیرماه

تراکتورسازی تبریز – نساجی مازندران

کوپال ناظمی – محمدجواد مداح – امیرمحمد داودزاده – حسین زیاری

ناظر: محمد رضا فلاح

شهرخودرو مشهد – ذوب آهن اصفهان

رضا کرمانشاهی – حسن انتظاری – احد سلطانی – علی بای

ناظر: علیرضا یزدانی

صنعت نفت آبادان – پارس جنوبی جم

مرتضی منصوریان – قهرمان نجفی – یعقوب سخندان – میثم حیدری

ناظر: ابوطالب طاهریان

شاهین شهرداری بوشهر – نفت مسجد سلیمان

حسن اکرمی – فرهاد مروجی – میلاد قاسمی دماوندی – محمدرضا تارخ

ناظر: یدالله جهانبازی

پیکان تهران – پرسپولیس

محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا منصوری – علیرضا مرادی – پیمان فرخی مهر

ناظر: فریدون اصفهانیان

*دوشنبه ۹ تیرماه

فولاد مبارکه – گل گهر سیرجان

امیر عرب براقی – رحیم حاجیلو – محسن بابایی – روح الله شریفی

ناظر: علیرضا کهوری

فولاد خوزستان – ماشین سازی تبریز

سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – حمید سبحانی – احمد محمدی

ناظر: حسن کامرانی فر

استقلال تهران – سایپا تهران

پیام حیدری – سعید علی نژادیان – علی اکبر نوری – رضا عادل

ناظر: بهرام پیما