به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، پس از کنارهگیری علیرضا حیدری مرد ۶ مداله کشتی ایران بعد از ناکامی تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو که به عنوان سرمربی هدایت آزاداکاران را به عهده داشت، تقریبا هیچ خبری از وی درباره کشتی شنیده نشد تا اینکه چندی قبل تصمیم گرفت برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کند که بعد از پیش آمدن مواردی تشخیص داد که این انتخابات فرمایشی است و انصراف داد.

حیدری ۳۷ ساله که آخرین بار در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۰۶ به عنوان کشتی‌گیر حضور داشت به مقام پنجم رسید و پس از آن در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ سرمربی تیم ملی شد و بعد از کسب نتایج ضعیف در آن رقابت‌ها از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این روزها دارنده نشان برنز المپیک پکن پس از ۶ سال دوری از تشک کشتی با حضور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد شایعه‌ای را بر سر زبان‌ها انداخته است؛ بازگشت به دایره طلایی.

گفته می‌شود وی با توجه به شرایط مبهم کشتی‌گیران حاضر در سنگین‌وزن تصمیم دارد تا یکبار دیگر شانسش را برای حضور در المپیک محک بزند و حتی در این راه صحبت‌هایی را نیز با خادم مدیر تیم‌های ملی انجام داده است.

این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی مسئولان فداسیون کشتی نه تائید و نه تکذیب شده است و باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیم حیدری برای حضور در سومین المپیک زندگی‌اش محقق می‌شود یا نه که اگر شود بدون شک حیدری به یکی از تاریخ‌سازان کشتی ایران مبدل خواهد شد.

چند وقت پیش بود که پس از ناکامی تلخ و حذف زودهنگام معصومی در رقابت‌های جهانی ترکیه شایعه بازگشت حیدری به دنیای قهرمانی پیچید و حتی گفته شد وی تمریناتش را در باشگاه سرباز آغاز کرده است، اما خودش این خبر را نه تائید و نه تکذیب کرد که همین موضوع باعثشد بر ابهامات افزوده شود.

سودای حضور در المپیک تنها به حیدری محدود نمی‌شود چرا که این روزها از گوشه و کنار جهان نام‌های قهرمانانی شنیده می‌شود که سودای حضور در لندن را در سر می‌پرورانند.

از بردارن سایتییف گرفته که پس از سالها دوری از تشک فیلشان یاد لندن کرده تا هنری سجودو و کائل ساندرسون آمریکایی، اما باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به حضور در المپیک میشوند و در صورت حضور آیا موفق به تکرار افتخارات گذشتهشان در دوران جوانی خواهند شد یا خیر. این سوالی است که گذشت زمان پاسخ آن را خواهد داد.