پنالتی‌هایی به ارزش کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید دوباره گلزنی از طریق پنالتی را یاد گرفته است، شانسی که در طول فصل خیلی به نفعش تمام نشد اما اخیرا چرا. قرمز و سفیدپوشان در سه دیدار آخر چهار بار ضربه پنالتی زدند که همه آن‌ها به گل تبدیل شدند. البته دو بار توسط VAR تکرار شد. بدون این که یک پنالتی زن مشخص این کار را انجام دهد این ضربات برای تیم مادریدی امتیاز به ارمغان آوردند و باعث شد به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خیلی نزدیک شود. 

اخبار ورزشی- نخستین ضربه در دیدار برابر آلاوس اتفاق افتاد. یورنته که از سمت راست به سمت دروازه حریف در حال حرکت بود در نزدیکی دروازه به زمین افتاد. به نظر می‌رسید خطایی رخ نداده است اما ملرو لوپس متوجه شد که این اتفاق افتاده است. دیگو کاستا آن را به گل تبدیل کرد. مهاجم اسپانیایی - برزیلی پیش از این در دیداری که اکتبر برگزار شد مقابل والنسیا به این روش گلزنی کرده بود.

برای همین زمانی که داور خطای نخست را  در دیدار برابر بارسلونا روی یانیک کاراسکو گرفت، کاستا به عنوان پنالتی زن اول تیم توپ را برداشت. مارک آندره تراشگتن توانست مسیر توپ را حدس بزند و ضربه را مهار کند. در این لحظه VAR هشدار داد تا ضربه دوباره تکرار شود. این بار سائول نیگس پشت ضربه ایستاد و توپ را به گل تبدیل کرد. در نیمه دوم نسلون سمدو، کاراسکو را سرنگون و دوباره داور پنالتی اعلام کرد. این بار هم نیگس دروازه بان بارسا را مغلوب کرد و گل دومش را به ثمر رساند.

مایورکا  بامداد شنبه در ورزشگاه واندا متروپولیتانو حاضر شد تا برابر اتلتیکو بازی کند. در نیمه نخست سدلار در محوطه جریمه روی موراتا خطا کرد. بازیکن شماره ۹ شوت کرد و رینا توانست آن را مهار کند. با این حال دوباره VAR وارد جریان شد چون یک مدافع پیش از ضربه وارد محوطه شده بود. این بار تغییری در زننده ضربه به وجود نیامد. موراتا توپ را به گل تبدیل کرد تا نتیجه یک به صفر شود. تاکنون ۱۵ پنالتی به ضرر مایورکا گرفته شده است و هیچ تیمی چنین شرایطی در لالیگا ندارد.