برای باشگاه‌های وابسته به وزارت صمت قانون را منعطف کردند

عطاالله بهادری، رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان  درباره اعتصاب بازیکنان این تیم و شرایط مالی نامناسب آن ها به گفت و گو پرداخت.

بدون پول برای زندگی یک فرد هم نمی‌توان برنامه ریزی کرد چه برسد به یک تیم لیگ برتری!

اخبار ورزشیبهادری درباره احتمال اعتصاب بازیکنان نفت مسجد سلیمان به دلیل دریافت نکردن بخش دیگری از مبلغ قراردادشان گفت: در این مدت همه فریاد زدند که تیم‌های نفتی را دریابید و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنید. به هر حال واقعیت این بود  که احتمال اعتصاب بازیکنان در این شرایط وجود داشت. ابتدایی‌ترین لازمه هر جریانی پول است. وقتی پول در کار نباشد، باید تبعات بی پولی را بپذیریم و قید برنامه ریزی را بزنیم. اگر پول نباشد، حتی برای زندگی یک فرد هم نمی‌توان برنامه ریزی کرد، چه برسد به جریانی جمعی مانند یک تیم لیگ برتری.

تاکنون کسی برای برطرف کردن مشکلات به ما وعده‌ای نداده است 

رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره خروجی جلسات متعدد مسئولان باشگاه با مسئولان شهری و استانی برای برطرف کردن مشکلات مالی تیم گفت: با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان صحبت کردم. با دستور وزیر نفت، کمک‌های مالی این وزارتخانه به ۳ باشگاه نفتی متوقف شده، اما خودشان پذیرفتند بحث ارائه خدماتی مانند ورزشگاه و خوابگاه پابرجا بماند. به همین دلیل پس از این که تیم از بوشهر برگشت، در مسجد سلیمان مستقر شد، اما مشکلات مالی همچنان پابرجا است و تاکنون کسی به ما وعده‌ای نداده است. صحبت‌های زیادی کردیم و تلاش کردیم منابع مالی جذب کنیم، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتظار داریم بازیکنان ارزشمند نفت مسجد سلیمان شرایط ما را درک کنند

او افزود: ورزشکاران حق دارند در این شرایط سخت که رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه بیشتری روی دست آن‌ها گذاشته، نگران باشند. ما از بازیکنان و کادرفنی تیم تشکر می‌کنیم. شاید ما در میان معدود تیم‌هایی هستیم که با وجود مشکلات زیاد و دریافت تنها ۷ میلیارد پول، عملکرد خوبی داشتیم و با یک برنامه ریزی درست نتایج خوبی کسب کردیم. کسانی که در کنار ما هستند، تنها به خاطر عشقی که به نفت مسجد سلیمان دارند زحمت می‌کشند. ما با همین ۷ میلیاردی که از ابتدای فصل تاکنون دریافت کردیم توانستیم ۶۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم. انتظار داریم همان طور که تمام جامعه این شرایط را تحمل می‌کنند، بازیکنان ارزشمند ما که خصوصیات اخلاقی و فنی بالایی دارند ما را درک کنند.

 

به خاطر عشق به مسجد سلیمان و مردم شریفش همچنان صبر می‌کنیم

بهادری گفت: همین ۶۰ درصد پولی که به بازیکنان پرداخت کردیم را هنوز برخی از باشگاه‌ها به بازیکنانشان نپرداختند. پیگیری‌های زیادی برای پرداخت بقیه طلب بازیکنان انجام دادیم. به دلیل بخشنامه وزارت نفت مبنی بر عدم کمک به تیم‌های نفتی، تمام اعضای هیئت مدیره نفت مسجد سلیمان استعفای خودشان را تقدیم کردند و روز گذشته مدیرعامل باشگاه نزد من آمد و گفت می‌خواهم استعفای خودم را به هیئت مدیره تقدیم کنم که من آن را نپذیرفتم. تصور ما این بود که با شرایط کنونی شاید بهترین تصمیم این باشد که همه ما کنار برویم. با این حال به خاطر شهر و زادگاهمان و مردم شریف و نجیب مسجد سلیمان که عشق و امیدشان یه همین تیم است، تصمیم گرفتیم باز هم صبر کنیم تا شاید موانع موجود برطرف شود.

اعتصاب بازیکنان نتیجه برطرف نشدن مشکلات است

او در ادامه بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا مشکلات تیم را بیان کردیم، اما وقتی توفیقی حاصل نشود، نتیجه این است که بازیکنان دست به اعتصاب بزنند. امیدواریم تیم ما که با زحمت بازیکنان، کادرفنی، پیشکسوتان، کادر مدیریتی و هواداران به این جایگاه رسیده، مشکلاتش برطرف شود. ما ادعا نمی‌کنیم که جایگاه نفت مسجد سلیمان فوق العاده است، اما با در نظر گرفتن مشکلاتی که پیش از این بار‌ها بیان شده، می‌توان گفت جایگاه کنونی تیم قابل ستایش است.

ورزشگاه و خوابگاه تا پایان فصل در اختیار نفت مسجد سلیمان است

رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که آیا امتیاز استفاده از امکاناتی مانند خوابگاه و ورزشگاه تا پایان لیگ به نفت مسجد سلیمان برگردانده شده یا به صورت دائم در اختیار این تیم خواهد بود گفت: با مسئولان شرکت ملی نفت مذاکراتی داشتم و آن‌ها به دلیل این که اکنون بازی‌های لیگ نوزدهم در جریان است و به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار وقفه شده بود، در صددند نامه‌ای را تنظیم و به مقام عالی وزارت ارسال کنند تا تیم بتواند در ادامه مسابقات فصل جاری از امکانات سخت افزاری استفاده کند. امیدواریم با مشاوره‌های خوبی که به وزیر نفت می‌دهند، کمک‌های بیشتری به نفت مسجد سلیمان بشود. هنوز بر این نکته تاکید می‌کنم که ما تیم حرفه‌ای نیستیم و مجوز حرفه‌ای هم نداریم که امکانات از ما گرفته شود. با این کار‌ها تنها صورت مسئله پاک می‌شود و مشکلات از بین نمی‌رود. امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود که مردم مسجد سلیمان راضی باشند و از حضور تیمشان در لیگ برتر لذت ببرند.

نفت مسجد سلیمان

قصد داشتیم حامی مالی جذب کنیم، اما در مسجد سلیمان موسسه اقتصادی خصوصی قدرتمندی وجود ندارد

بهادری در پاسخ به این سوال که آیا بنگاه‌های اقتصادی فعال در نفت مسجد سلیمان نمی‌توانند به عنوان حامی مالی به این تیم کمک کنند گفت: در مسجد سلیمان بنگاه‌های اقتصادی خصوصی قدرتمندی که بتوانند به تیم کمک کنند وجود ندارد. شاید بتوانیم با تبلیغ روی لباس، برای ۲، ۳ بازی از بنگاه‌های اقتصادی مبلغی دریافت کنیم، اما خود شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هم تحت فشار هستند. دنبال همکاری با چنین شرکت‌هایی بودیم، اما توفیقی حاصل نشد. تیم‌هایی مانند استقلال و  پرسپولیس  با شرکت‌های بزرگ همکاری می‌کنند و به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا درآمد خوبی به دست می‌آورند، اما همین تیم‌ها نیز دچار مشکلات مالی شدند. باشگاه پرسپولیس به دلیل شکایت مربیان سابقش در فیفا پرونده دارد و نمی‌تواند بدهی‌ها را پرداخت کند. تیم‌هایی که بازیکن خارجی جذب کردند هم برای پرداخت مطالبات این بازیکنان به مشکل برخوردند.

برای باشگاه‌های وابسته به وزارت صمت قانون را منعطف کردند

بهادری با اشاره به حضور و فعالیت تیم‌های تحت تکفل وزارت صمت در رشته‌های ورزشی مختلف اظهار داشت:  برای باشگاه‌های وابسته به وزارت صمت تمهیداتی اندیشیده شد و قانون را برای آن‌ها منعطف کردند. در زیر مجموعه قانون که همان آئین نامه و مقررات می‌شود، برای این تیم‌ها تمهیداتی اندیشیده شد که بتوانند به کارشان ادامه دهند. وزارت صمت در رشته‌های مختلف ورزشی در لیگ برتر و سطوح پایین‌تر تیم داری می‌کند. امیدوار رضایی که ۴ دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، به صراحت اعلام کرد که راهکار‌های مناسبی برای خارج کردن ۳ تیم نفتی از بحران فعلی وجود دارد. از عزیزانی که بر مباحث حقوقی و قانونی اشراف دارند، انتظار دارم به این موضوع ورود کنند. امیدوارم نفت مسجد سلیمان مانند نفت تهران نشود. اگر امروز نفت تهران در لیگ برتر حضور داشت، خیلی‌ها حاضر بودند روی آن سرمایه گذاری و برای خرید سهام آن اقدام کنند.

باشگاه‌های نفتی سرمایه‌های ملی هستند

رئیس هیئت مدیره نفت مسجد سلیمان گفت: این تیم‌ها جزو اموال وزارت نفت است و تفاوتی با تاسیسات نفتی ندارد؛ بنابراین باید به چشم سرمایه ملی به این باشگاه‌ها نگاه شود. بازیکنان منابع انسانی هستند و ارزش خیلی بالاتری دارند. امیدوارم با اتخاذ راهکار‌های مناسب بتوانیم از بحران عبور کنیم.

ممکن است پس از منفی شدن نتیجه تست کرونا، با اولین تماس و برخورد به ویروس مبتلا شویم

بهادری در خصوص ابتلای چند بازیکن و عضو تیم‌های لیگ برتری به ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا اثرات مخربی برجا گذاشته و تمام جامعه و جهان را نگران کرده، اما وزارت ورزش ، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند مسابقات برگزار شود و فکر می‌کنم این تصمیم از سوی نهاد‌های بالادستی اتخاذ شده است. اگر همین حالا تست کرونا بدهیم و نتیجه آن منفی باشد، ممکن است با اولین تماس و برخورد، به ویروس مبتلا شویم. هیچ تضمینی نیست که یک روز پس از منفی شدن نتیجه تست، کرونا نگیریم. تیم‌ها هر ۱۰ روز یک بار تست کرونا می‌دهند و ممکن است در این فاصله درگیر کرونا شوند.

بهادری در واکنش به انتشار بیانیه اعتراض آمیز بازیکنان نفت مسجد سلیمان نسبت به شرایط بد مالی این تیم و اعتصاب گفت: دوصد گفته، چون نیم کردار نیست! امیدوارم مسئولان امر در صورت صحت همه گفته‌ها و موارد بیان شده، خودشان را جای ما بگذارند. میان ما و آنان یک شرافت انسانی منعقد شده که ما هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم و در تلاش هستیم تا خواسته به حق بازیکنان را محقق کنیم. کردار ما و تلاش  آن‌ها بر همگان مبرهن است؛ بنابراین امیدوارم مشکلات به طور ریشه‌ای برطرف شود.