رویانیان: سرنوشت دست خودمان است

به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش سه ، محمد رویانیان که در بازی پرسپولیس و الغرافه برای اولین بار در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود در گفتوگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: میتوانستیم در این بازی سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم و با قاطعیت صدر جدول را در اختیار داشته باشیم. اگر گل مساوی را دریافت نمیکردیم همه چیز در بهترین حالت برای هواداران رقم میخورد، اما فراموش نکنیم که الغرافه با تمام وجود آمده بود یک امتیاز بگیرد. قصد داشتیم هوادارانمان در نهایت با شادی به خانه هایشان بازگردند، اما پرسپولیس هنوز سرنوشتش دست خودش است.

وی ادامه داد: دنبال کسب پیروزی بودیم اما مهم تر از کسب این نتیجه در زمین فوتبال، یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران بر روی سکوها رقم خورد. در روز وسط هفته ورزشگاه آزادی لبریز از جمعیت شد. این فقط موفقیت فوتبال نبود، نمایش همبستگی همه ایران در مقابل یک رقابت خارجی بود. در این مسابقه از همه قشرها حضور داشتند، از چهره های سیاسی مانند محسن رضایی و بذرپاش که با نگاه ملی آمدند تا هنرمندانی همچون احمد نجفی و داود رشیدی که با احساسات مردم همراه شدند و همه اینها جای تقدیر دارد.

مدیر عامل پرسپولیس با اشاره به آنچه در بازی با داماش و روزهای بعد از آن اتفاق افتاد گفت: به عنوان نماینده ایران در مصاف با یک تیم بیگانه انتظار داشتیم از سوی فدراسیون فوتبال مورد حمایت قرار بگیریم اما اتفاقاتی که روی داد متاسفانه برخلاف این بود. دوشنبه که در اردوی تیم حاضر شدم، حس کردم بازیکنان هنوز تحت تاثیر آن مسائل هستند و با نگرانی از امتیازاتی که در جدول برخی روزنامه ها از پرسپولیس کسر شده بود، صحبت می کردند. این موضوع روی روحیه تیم تاثیر گذاشته بود و این مورد را روز گذشته بین هواداران در ورزشگاه احساس کردم.

رویانیان تصریح کرد: تماشاگران با عشق به ایران و با غیرت مثال زدنی، مردانه در ورزشگاه حضور پیدا کردند. باید مقابل شرافت هواداران سر تعظیم فرود بیاوریم. قبل از آغاز بازی با آنها صحبت کردم تا این پیام را بدهم که اخلاق و قانون همیشه سرلوحه کار ماست. بین آنها که بودم کاملا درک می شد که با وجود آن همه شور و هیجان از مسائلی رنج می برند.

وی افزود: مسائلی که باعثناراحتی آنها شده تا اندکی از آن انرژی و نشاط روزهای گذشته کاسته شود. امیدوارم این مسائل بیشتر مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. این بازی مساوی شد، اما با رکوردی که توسط تماشاگران پرسپولیس در آسیا بر جای ماند یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران رقم خورد.