تقابل مربیان جوان برای دریافت سهمیه

بازی امشب را هرگز از دست ندهید. امشب یکی از بازی‌هایی است که همه فوتبال ‌دوستان ایران آرزو دارند آن را ببینند و در این میان، هواداران دو تیم به شدت آرزوی برد دارند. زین‌الدین زیدان در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: تیم‌های بزرگ همیشه بزرگ می‌مانند، اما با برد، برای هواداران دلنشین‌تر می‌شوند.

وجه اشتراک

اخبار ورزشی- هر دو تیم در یک موضوع مشترک هستند: مخالفت با از سرگیری بازی‌ها. مخالفت دو باشگاه با آغاز دوباره بازی‌ها بعد از کرونا آن‌قدر غلیظ شد که نزدیک بود کار به کناره‌گیری از بازی‌ها کشیده شود. با این حال هر دو تیم رضایت دادند شرکت کنند و بازی‌های هر دو تیم با شکست آغاز شد؛ استقلال مقابل فولاد و تراکتور مقابل نساجی. بازی استقلال مقابل فولاد آغاز سریال کرونا در فوتبال ایران بود (البته باشگاه فولاد بر این باور بود که کرونای استقلالی‌ها به فلافل‌های آلوده مرتبط بود) و در نهایت منجر به لغو سفر آبی‌ها به جم شد.
حالا با کم شدن بحران شیوع ویروس کووید ۱۹ برای بازیکنان استقلال زمینه برگزاری بازی فراهم شده است. البته استقلال بی‌تردید بخش قابل توجهی از بازیکنانش را ندارد از جمله وریا غفوری کاپیتانش را.

تقابل مربیان جوان

فرهاد مجیدی ۴۴ ساله و ساکت الهامی ۴۹ ساله از جمله مربیان جوان لیگ ما محسوب می‌شوند. ساکت الهامی در رده نوجوانان در تیم منتخب تهران حضور داشت، اما نتوانست به رده جوانان و بزرگسالان برسد. گفته می‌شود دلیل این اتفاق، مصدومیتی سنگین بود. فرهاد مجیدی هم نیازی به تعریف ندارد. او همه آرزو‌های بازیکنان آسیایی را پشت‌سر گذاشته و به خاطره بدل کرده است؛ حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا.
داده‌های روی کاغذ می‌گوید تقابل این دو بازیکن قدیمی و مربی جوان امروزی و شاگردانشان بسیار دیدنی است، اما حجم بالای کرونایی‌های استقلال از یک سو و رسیدن همه بازیکنان نامدار تراکتور شاید این امکان را برای نماینده اول تبریز فراهم کند که شکست دور رفت را تلافی کند. بازی رفت دو تیم در تبریز با برد ۴- ۲ استقلال به پایان رسید که دیاباته ۳ گل از ۴ گل استقلال را زد. آن بازی یکی از بهترین نمایش‌های تیم استراماچونی بود.

جنگ سهمیه

تراکتور این فصل در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت. فصل قبل هم همین طور. دو فصل قبل هم که در لیگ قهرمانان بود در همان دور اول و در دور گروهی حذف شد. این‌ها عطش هواداران تراکتور را برای حضوری دوباره در لیگ قهرمانان بالا می‌برد.
استقلال هم در این چند فصل در لیگ قهرمانان حضور داشته و حداقل توقع هواداران آبی، حضوری دیگر در لیگ قهرمانان است.
تراکتور با ۲۳ بازی و ۴۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و استقلال ۳۷ امتیازی با ۲۲ بازی (با در نظر گرفتن بازی معوق مقابل پارس جنوبی جم)، خانه شماره ۶ را به نام خود کرده است. اگر فرض را بر این بگیریم که بازی پارس جنوبی جم- استقلال انجام می‌شود و با برد استقلال به پایان خواهد رسید، امتیاز دو تیم را برابر خواهیم دید و در این صورت است که متوجه می‌شویم این بازی چقدر هیجان‌انگیز است.
بازی ساعت ۲۱ امشب را هرگز از دست ندهید.