پرونده هفته بیست و نهم لیگ دسته اول بسته می شود /مروری بر بازی ها

هفته بیست‌ونهم لیگ دسته اول امشب در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در مهمترین بازی‌های این هفته مس کرمان میزبان نود ارومیه است و خوشه‌طلایی ساوه از بادران تهران پذیرایی می‌کند.

ملوان انزلی - مس رفسنجان
اخبار ورزشیمس رفسنجان که هفته قبل موفق به شکست رایکا بابل شد این‌بار در شرایطی با یک تیم پایین‌جدولی روبه‌رو می‌شود که حریف وضعیت خوبی دارد. ملوانی‌ها با آمدن میثاقیان از جمع فانوس‌به‌دستان جدا شدند، اما با توجه به فشردگی پایین‌جدول، کار آن‌ها برای فرار از منطقه خطر دشوار است. مسی‌ها برای حفظ ادامه فاصله خود با سایر تعقیب‌کنندگان نباید سه امتیاز بازی با تیم‌های پایین‌جدولی را از دست بدهند.

هوادار تهران - آلومینیوم اراک
عنایتی با هوادار بد کار نکرده و این‌بار امیدوار است در خانه یقه آلومینیوم را بگیرد. تیم اراکی با رسول خطیبی نباخته و حالا در تهران در پی یک پیروزی دیگر است تا با لغزش احتمالی مس رفسنجان به یک قدمی این تیم برسد. این بازی دوئل مهاجمان سابق استقلال هم هست.

مس کرمان - نود ارومیه
یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته را در کرمان شاهد هستیم. مس بعد از توقف خانگی مقابل مس رفسنجان، نمی‌خواهد این بار در خانه امتیاز از دست بدهد و به همین دلیل برای شکست نودی‌ها برنامه‌ریزی کرده است. نود که در غیاب سرمربی مستعفی خود یعنی وحید بیاتلو هفته قبل گل ریحان البرز را شکست داد اگر بتواند در کرمان مس را زمین‌گیر کند، شرایطش در بالای جدول بهتر خواهد شد.

خوشه طلایی ساوه - بادران تهران
بادرانی‌ها شروعی ناامیدکننده در دوران پساکرونا داشتند و با دو شکست کاملاً از جمع مدعیان دور شدند. آن‌ها امشب به مصاف خوشه طلایی می‌روند که از کورس با مدعیان کوتاه نیامده و همچنان به دنبال صعود به لیگ برتر است. بادران نشیب و فراز زیادی داشته و اگر روز خوبش باشد قطعاً مصافی سخت را برای شاگردان محسن عاشوری رقم می‌زند.

گل‌ریحان البرز - سپیدرود رشت
این بازی دوئل مربیان جدید و البته استقلالی لیگ دسته اول است. میثم منیعی همین چند روز پیش جانشین محمد نصرتی در گل‌ریحان البرز شد و باید دید می‌تواند این تیم را به لیگ برتر بیاورد یا نه؟ در سمت مقابل مهدی پاشازاده که به تازگی جانشین دست‌نشان در سپیدرود شده در گام اول توانست یک امتیاز حساس در مصاف با ملوان بگیرد و حالا در کرج کار سختی مقابل گل‌ریحان دارد. باید دید دوئل استقلالی‌ها را چه کسی به سود خود خاتمه می‌دهد؟

رایکا بابل - استقلال خوزستان

علی نظرمحمدی به رایکا برگشته و البته انتقاداتی هم به او شده تا کارش در تیم بابلی سخت باشد. او این هفته تیمش را به مصاف بهترین تیم نیم فصل دوم یعنی استقلال خوزستان می‌فرستد که با امیر خلیفه‌اصل رؤیایی کار کرده و ۶ بازی اخیر خود را برده تا به مدعیان نزدیک شود. رایکا با پیروزی در این بازی می‌تواند از جمع فانوس به دستان جدا شود و استقلال خوزستان هم با یک برد ۴۴ امتیازی شده و به رده ششم صعود می‌کند.

آرمان‌گهر سیرجان - نیروی زمینی تهران
آرمان‌گهر که با دو برد توانست خود را از منطقه خطر دور کند میزبان نیروی زمینی است که شرایط اصلاً خوبی ندارد. سیرجانی‌ها با برد در این بازی گرچه جایگاه‌شان در جدول تغییر نمی‌کند، اما حاشیه امنیت بیشتری پیدا می‌کنند. شاگردان روانخواه، اما شاید این هفته به جمع فانوس به‌دستان بروند مگر اینکه در خانه حریف کاری کنند کارستان و سه امتیاز را دشت کنند.

قشقایی شیراز - شهرداری تبریز
تبریزی‌ها شانسی برای بقا ندارند و در بازی‌های باقی‌مانده برای اعاده حیثیت به میدان می‌روند، اما حریف آن‌ها یعنی قشقایی برای حاشیه امنیت بیشتر باید بازی خانگی را ببرد. شاگردان ابراهیم طالبی پس از شکست سپیدرود در شیراز هفته گذشته به آلومینیوم اراک باختند، اما امیدوارند بار دیگر در خانه سه امتیاز را دشت کنند تا شرایط آن‌ها در جدول بهتر شود.

فردا، یک بازی دیگر
پرونده هفته بیست‌ونهم لیگ دسته اول فرداشب با مصاف داماش گیلان با فجرسپاسی شیراز بسته خواهد شد.