بیرانوند: امیدوارم باشگاه مدال قهرمانی‌ام را قاب کند و به من بدهد

پیش از سفر علیرضا بیرانوند به بلژیک دقایقی فرصت شد تا با گلر شماره یک تیم ملی همکلام شویم و آخرین صحبت‌های او را قبل از ترک ایران بشنویم.

بالاخره بعد از مدت‌ها کش و قوس رفتنی شدی.
اخبار ورزشی- خب ویروس کرونا شرایط خاصی را در دنیا به وجود آورد و به همین دلیل امکان اینکه زودتر به بلژیک بروم وجود نداشت. چند بار سعی کردم برای انجام تست‌های پزشکی راهی بروکسل شوم، ولی این اتفاق رخ نداد. بالاخره با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستم ویزای کار بلندمدت بگیرم و مشکلم برطرف شد.

تو در این چند فصل کلی جام به همراه پرسپولیس به دست آوردی و اتفاقاً شروع کارت با آنتورپ هم در فینال جام حذفی است و می‌توانی اولین جام اروپایی‌ات را کسب کنی.
خدا را شکر می‌کنم به خاطر تمام اتفاقات خوبی که در این سال‌ها برایم رخ داد. خوشحالم که می‌توانم با تیم جدیدم هم یک جام به دست بیاورم. امیدوارم مردم برایم دعا کنند تا شروع خوبی در فوتبال بلژیک داشته باشم.

در این مدت خیلی از هواداران به تو پیام دادند که تا پایان فصل در پرسپولیس بمان اما نشد...

هواداران پرسپولیس بی‌نظیرند. دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم. آن‌ها همیشه به من لطف داشتند و حامی‌ام بودند. در این ۴ سال چیزی جز خوبی از آن‌ها ندیدم. خب شرایط جوری شد که نتوانستم تا پایان فصل در خدمت پرسپولیس باشم و طبق قراردادم باید در تمرینات آنتورپ شرکت کنم. من بهترین سال‌های فوتبالم را کنار هواداران پرسپولیس گذراندم و قطعاً خیلی دلتنگ آن‌ها خواهم شد.

بیرانوند: امیدوارم پرسپولیس مدال قهرمانی‌ام را بدهد

سر قولت به هواداران پرسپولیس هستی؟

به هر حال حرفی که زدم قطعاً پایش می‌ایستم و سر قولم به پرسپولیسی‌ها هستم. یک روز دوباره برمی‌گردم و با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شوم یعنی یکی از اهدافم این موضوع است. البته امیدوارم فعلاً و به این زودی به فوتبال ایران برنگردم و بتوانم در فوتبال اروپا بمانم، ولی خب دوست دارم قهرمانی پرسپولیس در آسیا با من اتفاق بیفتد.

همیشه رؤیای بازی برای لیورپول را داشتی، بالاخره این اتفاق برای علیرضا بیرانوند رخ می‌دهد؟

در اینکه عاشق بازی برای لیورپول هستم شکی نیست، ولی همه چیز بستگی به خودم دارد و باید آنقدر در آنتورپ خوب کار کنم و عملکرد خوبی داشته باشم تا بتوانم به تیم‌ها و لیگ‌های بزرگ دنیا بروم. در واقع هدفم از رفتن به آنتورپ همین است که بتوانم پیشرفت کنم و به تیم‌های مطرح‌تری در دنیا بروم.

خودت دوست نداشتی می‌ماندی و بعد از گرفتن جام قهرمانی، پرسپولیس را ترک می‌کردی؟

فکر می‌کنم قطعاً من هم جزو تیم قهرمان هستم. چون در اکثر دیدار‌های فصل برای پرسپولیس به میدان رفتم و فقط در چند دیدار آخر حضور ندارم. امیدوارم باشگاه مدال قهرمانی‌ام را قاب کند و به من بدهد. فکر نکنم باشگاه به خاطر ۷، ۸ بازی مرا فراموش کند و مدال قهرمانی‌ام را ندهد. من واقعاً این را از باشگاه می‌خواهم که مدالم را کنار بگذارند و وقتی برای اردوی تیم ملی به تهران برگشتم آن را به من بدهند.

بیرانوند: امیدوارم پرسپولیس مدال قهرمانی‌ام را بدهد

به نظرت رادوشویچ می‌تواند جانشین خوبی برای تو و شماره یک پرسپولیس باشد؟
خب رادو هم پسر بسیار خوبی است و در این چند سال عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته. ولی خب شرایط از این به بعد برای رادو و پرسپولیس سخت خواهد بود، چون بازی‌های سختی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارد. امیدوارم هواداران مثل من از رادو هم حمایت کنند و پرسپولیس بدون من ضرر نکند. البته مطمئنم با درایت داود فنایی و تمریناتی که به گلر‌ها می‌دهد مشکلی برای دروازه پرسپولیس ایجاد نشود.

تو همیشه ارتباط بسیار خوبی با یحیی گل‌محمدی داشتی. با او خداحافظی کردی؟
خب یحیی چند بار قبل از سفرشان به تبریز با من تماس گرفت که در تمرین حاضر شوم و گویا برایم مراسم خداحافظی گرفته بودند، ولی متأسفانه، چون دنبال کار‌های مربوط به سفرم بودم و تمرین پرسپولیس زود برگزار شد نتوانستم در تمرین حاضر شوم و با بچه‌ها و کادر فنی خداحافظ کنم. واقعیت این است که قرار بود سه‌شنبه به بلژیک بروم به همین خاطر به گل‌محمدی گفتم شنبه و بعد از بازگشت تیم از تبریز به تمرین می‌آیم، ولی ناگهان زمان سفرم تغییر کرد و من شرمنده بچه‌ها و یحیی شدم. خیلی دلم برای بچه‌ها و کادر فنی تنگ شده. امیدوارم مرا ببخشند، ولی قول می‌دهم در اولین فرصت که به ایران برگشتم به آن‌ها سر بزنم.

یکی از آرزو‌های تو گرفتن جایزه مرد سال آسیا بود، ولی با توجه به لژیونر شدنت، فعلاً نمی‌توانی به این عنوان برسی.
خدا را شکر می‌کنم که همین حالا و با وجود اینکه دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا تمام نشده جزو کاندیدا‌های نهایی هستم و از این بابت خیلی خوشحالم. ولی خب از فصل آینده امکان حضور در بین نامزد‌های مرد سال نیست و باید به جایزه بهترین لژیونر شدن در آسیا فکر کنم و البته در این راه باید با دوستانم در تیم ملی مثل سردار، طارمی و سایر لژیونر‌های ایران رقابت کنم.

حرف پایانی؟
از همه هواداران فوتبال چه قرمز و چه آبی تشکر می‌کنم. امیدوارم دعای خیرشان بدرقه راهم باشد. تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا نماینده خوبی برای کشورم باشم و بتوانم عملکرد خوبی در فوتبال اروپا داشته باشم.

بیرانوند: امیدوارم پرسپولیس مدال قهرمانی‌ام را بدهد