تمامی اردو های ورزشی در امارات را لغو کنید
سرویس ورزشی افکارنیوز

- فدراسیون فوتبال امارات با دستاویز قرار دادن یک ادعای کذب سیاسی به طور یک جانبه بازی دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی نسبت به این مساله سکوت کرده که به هر بهانه ای فوتبال ایران را تهدید به تعلیق می کند.

به گزارش افکار نیوز کارلوس کی ‌روش سرمربی تیم ملی در راه آماده سازی تیم ملی برای شبیه‌سازی بازی تیم ملی با قطر و لبنان، تیم امارات را به عنوان حریف تدارکاتی برای تیم ملی ایران انتخاب کرد اما از آن جا که فدراسیون‌های فوتبال ایران و امارات در تمامی این سالها رابطه خوبی با هم داشته ‌اند، قراردادی بسته نشد و دو طرف به همان توافق شفاهی بسنده کردند.

برنامه ریزی برای بازی دوستانه انجام شده بود که رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی به ابوموسی سفر کرد اما این سفر با واکنش مقامات دولتی امارات روبه‌رو شد.

دولت امارات نیز به بهانه واهی ادعای مالکیت این جزیره، فدراسیون امارات را مجبور به لغو یک جانبه بازی با ایران کرد.

به گزارش افکارنیوز جدا از اینکه این چندمین بازی تدارکاتی تیم ملی است که به دلایل سیاسی لغو می شود اما دلیل اماراتی ها برای لغو این بازی به هیچ عنوان برای ایرانی ها قابل قبول نیست زیرا اصولا چنین ادعایی اساسا از بیخ و بن کذب محض بوده و جو سازی های گاه و بیگاه کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ سندیت تاریخی ندارد.

شاید بد هم نباشد که فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با فدراسیون‌ فوتبال کشورهایی همچون امارات تجدید نظر کند و در این بین می‌تواند لغو تمامی اردوهای تیمهای فوتبال در این کشور کوچک حوزه خلیج فارس یک راهکار باشد.

این در حالی است که طی سال های گذشته کشور امارات به مرکز اصلی برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های ایرانی و تیم ملی تبدیل شده و از این رهگذر درآمد زیادی نصیب اماراتی های می شود.

به گزارش افکار نیوز به نظر می رسد بهترین راهکار برای مقابله با اقدام اخیر اماراتی ها صدور بخشن نامه ای از سوی فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم برگزاری اردوی تدارکاتی باشد.

از طرف دیگر می طلبد فدراسیون فوتبال شکایت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی ارسال کند زیرا شعار اصلی فیفا دوری از سیاست است و انتظار می رود برخورد محکمی با این حرکت اماراتی ها صورت گیرد هر چند که به دلیل مکتوب نشدن قرارداد امکان دریافت جریمه از فدراسیون فوتبال امارات وجود ندارد.

بنا بر اين گزارش در این میان سکوت چند روزه AFC و فیفا در نوع خود جالب توجه است، یعنی در شرایطی که کوچکترین اتفاق رخ داده در فوتبال ایران مورد رصد است و بلافاصله بحث دخالت دولت در فوتبال و تعلیق به میان می اید اما در مورد امارات یک بهانه صددرصد سیاسی حتی به اندازه تاثر بلاتر از تصادف علی دایی نیز مورد توجه قرار نمی گیرد تا مشخص شود که حتی سازمان های بین المللی فوتبال نیز در قبال ایران مواضع خصمانه اتخاذ می کنند.