به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش سه، در بازی پرسپولیس و الغرافه قطر اتفاقات بسیار زیادی رخ داد که به دور از آرمانها و شعارها و حتی به دور از ذهنیتهای گذشته ما بود. اگر آرمانگرا بودیم و شعار آن را میدادیم نباید شاهد حرکت فرهاد مجیدی در برابر دیدگان بازیکنان و مسئولان تیم قطری میبودیم، چراکه فرهاد مجیدی محصول باشگاه استقلال است و هر کجای دنیا نیز باشد، نام او و باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال را در یک سطح میبینند، پس چرا باید شاهد آن باشیم که ستاره باتجربهای همچون فرهاد مجیدی با برپا داشتن نماد آبیها به تحریک هواداران قرمزها برخیزد آیا این با اصول آرمانگرایی ما در تضاد نبود؟

همیشه تمارض نیست؛ ما هم مصدوم می‌شویم!

همچنین مصدومیت بازیکن الغرافه و واکنش هواداران ایرانی به این اتفاق نیز از موضوعات مورد بحثاین گزارش بود. این سایت نوشت: اگر در گذشته شاهد مصدومیت‌های بی‌دلیل از سوی عرب‌ها بودیم و از اتلاف وقت از سوی آن‌ها آزرده‌خاطر می‌شدیم، حال شاهد آن بودیم که آرونا دیندانه واقعا مصدوم شد و حتی راهی بیمارستان نیز شد. در دقیقه ۱۶ مسابقه " آرونا دیندانه " ناگهان روی زمین افتاد که هواداران پرسپولیس به این مسئله اعتراض کردند. چراکه ذهنیت تمام مردم چیز دیگری بود. با این وجود دیندانه این ذهنیت را تغییر داد، زیرا او به واقع دچار مصدومیت از ناحیه شانه شده بود. او تمایل بسیاری داشت تا با همین مصدومیت ادامه دهد اما پزشکان با این مساله به شدت مخالفت کردند و در دقیقه ۲۰ بازی او را به آمبولانس کنار زمین انتقال دادند و راهی بیمارستان کردند. " میرغنی الزین " بعد از آنکه ۱۰ دقیقه پشت دروازه تیمش خود را گرم کرد به جای او به میدان رفت.

گرچه ذهنیت غالب بسیاری از مردم آسیا و به خصوص ایران این است که بسیاری از بازیکنان تیم‌های عربی در صورت کسب نتیجه دلخواه به دنبال اتلاف وقت بازی هستند، اما هیچگاه نباید با اعتراض جوی را ایجاد کنیم که داور و بازیکنان تیم مقابل با بی‌توجهی از کنار او رد شوند. همین امر باعثمی‌شود که اتفاقاتی همچون مرگ موروزینی رخ دهد. بازی فوتبال گذشته از آنکه تابع قاعده و قوانین معتبر بسیاری است، تابع قواعد نانوشته بسیاری نیز هست که رعایت این قوانین گرچه اجباری نیست اما در صورت رعایت آن، روح بلند ورزش که فراتر از برد و باخت است به حد اعلا خواهد رسید.

بازیکنان الغرافه مصاحبه نکردند

بازیکنان الغرافه با وجود آنکه از داوری و اخراج ستاره ایرانی خود به شدت عصبانی بودند، از مصاحبه با رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی به شدت خودداری کردند، تا به نوعی اعتراض خود را به نحوه داوری بازی اعلام کرده باشند. بازیکنان الغرافه بعد از اتمام بازی به رختکن وارد شدند و پس از آن از طریق اتوبوس راهی هتل شدند. برای بازیکنان الغرافه بسیار سخت و غیرقابل پذیرش بود که زمانی که تیم در موضع برتری است، آن هم بر تیمی که در خانه الغرافه با سه گل این تیم را شکست داده است و قبل از آن نیز در ورزشگاه آزادی الشباب را با شش گل مغلوب ساخته است، داور خطای منجر به پنالتی را با نیت فریب دادن داور توجیه کند و ستاره خط میانی این تیم را اخراج سازد. همین امر باعثشد تا خبری از مصاحبه مطبوعاتی قطری ها نباشد.

اعتراض مسئولان الغرافه به داوری

عبدالله مزروعی مدیر ورزشی تیم الغرافه پس از پایان بازی با پرسپولیس گفت : ابتدا باید از تلاش بازیکنان تیم خودم نهایت تشکر و قدردانی را انجام دهم، چراکه بازی ستودنی آنها در برابر ستارگان پرسپولیس در داخل زمین و روی سکوها، بسیار جای تمجید و تقدیر داشت. زمانی که وارد ورزشگاه آزادی شديم در جای جای این ورزشگاه هواداران قرمزپوش پرسپولیس را دیدیم که با تمام توان کمر به تشویق تیم خود بسته بودند. اما نمايش بازیکنان تیم ما بسیار ستودنی بود. با این وجود اخراج فرهاد مجیدی حماسه بازیکنان ما در برابر پرسپولیس را در آزادی ناکام گذاشت.