به گزارش افکارنیوز، ایرنا به نقل از ساكرنت نوشت: منچستریونایتد با ارزش ۲۴/۲ میلیارد دلار سال موفقیت آمیزی را پشت سرگذاشته كه با ۱۹ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس ركورد قهرمانی را دارد.

فوربس گزارش داد پایگاه این باشگاه در میان ۳۳۰ میلیون هوادار خود در جهان باعثشده این با ارزشترین تیم در بین تمام رشته های ورزشی باشد.

ارزش این باشگاه ۳۸۵ میلیون دلار بیشتر از باشگاه بیس بال یانکیز نیویورک و باشگاه دالاس کوبویز است.

تیم فوتبال منچستریونایتد در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ از محل پخش تلویزیونی ۱۹۲ میلیون دلار درآمد داشت که ۲۲ درصد نسبت به فصل قبل رشد را نشان می دهد.

این باشگاه سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت که در این مرحله از بارسلونا شکست خورد و ۸۰ میلیون دلار از یوفا دریافت کرد.

پایگاه عظیم این تیم در میان هواداران که فوربس تعداد آنها را ۳۳۰ میلیون برآورد کرده به حفظ جایگاه این باشگاه کمک کرده است. رئال مادرید و بارسلونا درآمد بیشتری از منچستریونایتد دارند که تا حدود زیادی به علت قراردادهای مجزای حقوق پخش تلویزیونی این دو تیم برای فوتبال اسپانیا است.

آرسنال با ارزش ۲۹/۱ میلیارد دلار در مکان چهارم و بعد از رئال با ارزش ۸۷۷/۱ میلیارد دلار و بارسا با ارزش ۳۰۷/۱ میلیارد دلار قرار دارد. بایرن مونیخ با ارزش ۲۵۵/۱ میلیارد دلار بعد از آرسنال است.

منچسترسیتی در جدول لیگ برتر انگلیس بعد از منچستریونایتد ایستاده است، اما با ارزش ۲۷۶ میلیون یورو در مکان سیزدهم ثروتمندترین باشگاههای ورزشی جهان قرار دارد.

آثمیلان با ارزش ۹۸۹ میلیون دلار، چلسی با ارزش ۷۶۱ میلیون دلار و لیورپول با ارزش۶۱۹ میلیون دلار در مکانهای ششم تا هشتم این فهرست قرار دارند.

یوونتوس، شالکه، تاتنهام، اینترمیلان، منچسترسیتی، بورسیا دورتموند، لیون، هامبورگ، آ اس رم، مارسی، والنسیا و ناپولی نیز در مکانهای نهم تا بیستم این فهرست هستند.

ارزش میانگین ۲۰ تیم این فهرست با ۲۰ درصد افزایش به ۷۷۰ میلیون دلار رسیده است.