قهرمانی های پرسپولیس شانسی نیست

ناصر محمدخانی درباره روند بردها و قهرمانی‌های پرسپولیس در چهار سال گذشته اظهار کرد: پیش از این چهار سال هم، چند دوره با آقای دایی قهرمان جام حذفی شدیم و فقط در لیگ نتوانستیم به جام قهرمانی برسیم ولی امسال ان‌شاءالله چهارمین سال است که در آستانه قهرمانی قرار گرفتیم. هماهنگی، اعتماد به نفس و مسائل فنی تیم باعث این قهرمانی‌ها شده است. این روند از زمان برانکو که این استخوان بندی را درست کرد شروع شد. در حال حاضر هم این تیم همان تیم چند سال پیش که با برانکو شکل گرفت و چارچوبش را حفظ کرده است.

اخبار ورزشی- او ادامه داد: امسال هم که یحیی گل محمدی به این تیم آمده است و درست است بعد از نیم فصل آمد اما هر جا رفته کارنامه درخشانی داشته است. با جوان‌های گمنام نتیجه گرفته است و این را در مشهد و اصفهان این را نشان داده است. یحیی مربی خوش فکر، تحصیل کرده و خوش اخلاقی است که به هر حال خدا هم کمکش می‌کند. کسانی که خالص و ناب است و ریایی در آن‌ها نیست موفق می‌شوند. او جوانگرایی هم می‌کند و به جوانان اعتقاد دارد و میدان می‌دهد چرا که خودش هم زمانی جوان بوده است و می‌داند چگونه از جوانان بازی بگیرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که پرسپولیس تیم بزرگی در ایران و آسیا است، عنوان کرد: این تیم از زمان برانکو متحول شد. البته سال اولش نتوانست قهرمانی را به دست بیاورد اما معتقدم همان سال هم می‌توانست قهرمان شود. دقیقا بازی با نفت را در همان سال فراموش نمی‌کنم چرا که می‌توانستند در آن بازی پیروز شوند و کار را برای قهرمانی اول خود تمام کنند. همان بازی باعث شد قهرمان نشوند ولی به هر حال همان سال هم پایین جدول بود و برانکو تیم را بالا آورد و نایب قهرمان کرد و سال‌های بعد هم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد.

ناصر محمدخانی ادامه داد: از زمان برانکو این تیم شکل گرفت و آن چارچوب را آقای برانکو درست کرد و در تیم نظم و انضباط در تیم برقرار کرد و این برای مربیان خارجی بسیار مهم است. اگر تیم انضباط نداشته باشد اصلا نتیجه نمی‌گیرد اما وقتی نظم در تیم وجود داشته باشد قطعا نتیجه خواهد گرفت. این قهرمانی‌ها قطعا اتفاقی نبوده است چرا که اتفاق فقط یک فصل است نه چهار فصلی که با اقتدار تیم قهرمان شد. پرسپولیس در این پنج سال یک نائب قهرمانی و چهار قهرمانی داشته است. قطعا این قهرمانی‌ها شانسی نبوده است و زحمت و تلاش بازیکنان بوده است و به راحتی این نتیجه و موفقیت حاصل نمی‌شد.

محمدخانی اضافه کرد: کدام وزیر به پرسپولیس کمک می‌کند؟ در حالی که وزارت ورزش به استقلالی‌ها بیشتر کمک کرده است و یک پایشان همیشه در وزارت است و همیشه استقلالی‌ها از وزارت ورزش پول می‌گیرند. چرا آن چهار پنج سالی که پرسپولیس قهرمان نمی‌شد، حرفی نمی‌زدند؟ اکنون تیم دارد خیلی خوب دارد کار می‌کند و استخوان بندی این ۴،۵ سال حفظ شده است و فقط چند بازیکن در این سال‌ها از این تیم جدا شدند.

او با بیان این‌که هر چند دهه هر تیم یک دوره درخشان دارد، گفت: در دهه شصت پرسپولیس دوره درخشانی با علی پروین تجربه کرد و ۱۴،۱۵ جام گرفتیم و در جام در جام آسیا قهرمان شدیم و خیلی از لیگ‌ها را قهرمان شدیم و دهه طلایی آن موقع داشتیم. دهه نود هم برای پرسپولیس دهه طلایی است. این تیم با این‌که پنجره نقل‌و انتقالاتش بسته بود اما توانست نائب قهرمان آسیا شود و این خیلی سخت است و بدون بازیکن رسیدن به این مقام خیلی خوب است. اگر تیم در شرایط بدی قرار نداشت قطعا می‌توانستیم آسیا را فتح کنیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان از فصل بعد چیست؟ عنوان کرد: این ساختار سال بعد هم حفظ می‌شود اما چیزی مشخص نیست و شروع فصل باید ببینیم تیم به چه صورت عمل خواهد کرد. بدنسازی خیلی مهم است و تداوم این عملکرد بستگی به شرایط پیش فصل و بازی‌های ابتدای فصل دارد. باید ببینیم فصل آینده برای پرسپولیس به چه صورت پیش خواهد رفت.