رضا شاهرودی: با دیدن شجاع یاد بازی خودم می افتم!

رضا شاهرودی در خصوص عملکرد شجاع خلیل‌زاده در دفاع چپ، اظهار داشت: کادر تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب هوشمندانه و درستی داشت. بازیکنی مثل شجاع که در سطح ملی و یکی از بهترین‌های آسیاست قطعا توان و هوش بازی در چند پست را دارد. بازی کردن او در دفاع چپ‌ برایم تداعی‌کننده خاطره بازی کردن خودم در دفاع میانی و هافبک چپ و حتی در مقطعی در دفاع راست در زمان مربیگری آقای پروین بود.

اخبار ورزشی - مدافع چپ سال‌های گذشته پرسپولیس درباره جشن سرخ‌ها در رختکن قبل از مسجل شدن قهرمانی، افزود: قهرمان شدن سخت، تکرار آن هم سخت‌تر و هت‌تریک خیلی خیلی سخت‌تر است. این تیم امسال برای پوکر جنگید در حالی که خیلی تحت فشار بود و به آن بی‌دلیل و مدرکی اتهام زده شد. پرسپولیس با برد جلوی فولاد گام‌بلندی برای قهرمانی در لیگ نوزدهم برداشت. من به عنوان یک پیشکسوت و هوادار لذت می‌برم وقتی جدول لیگ ‌را می‌بینم و به عنوان یک پرسپولیسی احساس غرور می‌کنم.

وی ادامه داد: بچه‌ها امسال گل کاشتند و تاریخ‌ساز شدند. حق داشتتد بعد از این برد مهم جشن مختصری بگیرند و شادی خود را باهواداران تقسیم کنند.

شاهرودی با اشاره به اینکه قطعا اگر بازی‌ها بدون تماشاگر نبود لذت این قهرمانی بیشتر هم می‌شد، تاکید کرد: جای هواداران در استادیوم‌ها خالی است که از این تیم تقدیر کنند اما به نظرم که آنها با حمایت‌های خود در فضای مجازی و دامن نزدن به حواشی و روحیه دادن به تیم‌ نقش خود را ایفا کرده و به تیم انگیزه بردن داده‌اند.

وی در خصوص نقش بسیار مهم افشین پیروانی و کریم باقری در تیم فوتبال پرسپولیس، عنوان کرد: وجود مدیری مثل افشین پیروانی در پرسپولیس نعمت است. او یک تنه مقابل حواشی و جوسازی‌های دیگران می‌ایستد. آقا کریم هم یکی از بزرگان تاریخ فوتبال ایران است و علاوه بر انتقال تجربیات خود، جلوی بی‌نظمی و حاشیه را می‌گیرد. وجود این بزرگترها و خود گل‌محمدی وزن نیمکت تیم را بالا برده. کلا کادری یکدست، هماهنگ و یکدل داریم که همه پرسپولیسی هستند و این خود احساس خوبی به هوادار می‌دهد و لذت این بردها را بیشتر می‌کند.من که کیف می‌کنم وقتی می‌بینم‌ یک کادر تمام پرسپولیسی دارد اینگونه تاریخ‌سازی می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد یحیی گل‌محمدی نیز اذعان کرد: یحیی همبازی‌ام بوده و واقعا فوتبالیستی تراز اول و باشخصیت بود. او باهوش و البته بامعرفت و بی‌حاشیه بود. به نظرم‌ باید از یحیی حسابی حمایت کرد. او در شهرخودرو، نفت و ذوب‌آهن هم عالی عمل کرده بود و می‌دیدیم‌که تیمش در کورس قهرمانی بود و در حذفی‌ها هم‌ قهرمان می‌شد. شما می‌بینید که تیم او نباخته اما هیچ حاشیه و غروری در رفتار و گفتار اعضای تیم دیده نمی‌شود.

وی افزود: البته جا دارد اینجا به نقش حمید مطهری هم اشاره کنم. چون در سنگ‌ آهم‌بافق در کادرفنی با حمید مطهری کار کرده‌ام و خیلی خوب از توان فنی و طراحی تمرین و علم مربیگری او اگاه هستم‌. مطهری خیلی سختکوش است و انصافا یکی از فنی ترین مربیان فوتبال ماست.

‌شاهرودی که با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: هر چند لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما جا دارد به این‌ هواداران بابت حمایت‌های‌شان در فضای مجازی تبریک بگویم. از نظر من این نسل هواداران هم مثل تیم و بازیکنان یکی از بهترین نسل هاست. اگر حمایت آن‌ها نبود برانکو نمی‌توانست موفق شود. آنها حمایت نمی‌کردند کالدرون هم نتیجه نمی‌گرفت و تیمش می‌پاشید. هواداران از گل‌محمدی هم حمایت کردند و برای بازیکنان سنگ تمام گذاشتند.