استقلال و پرسپولیس وارد تونل وحشت در آسیا خواهند شد

لیگ برتر نوزدهم یکسال تمام طول کشید! مسابقاتی که از 31 مرداد 1389 آغاز شد بالاخره در 30 مرداد امسال به پایان می رسد. لیگ برتری که به دلیل تجهیز ورزشگاه ها با دو ماه تاخیر آغاز شد و سپس ویروس کرونا میهمان ناخوانده و منحوس آن شد تا تیم ها بعد از 4 ماه بلاتکلیفی 8 هفته پایانی رقابت ها را برگزار کنند.

اخبار ورزشی- البته پایان لیگ نوزدهم برای 4 نماینده ایران در آسیا زمانی برای استراحت نیست. استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان 24 شهریور باید در لیگ قهرمانان آسیا در قطر به میدان بروند. آن هم در حالیکه پیش از این رقابت ها استقلال با سپاهان، پرسپولیس با برنده بازی نفت مسجدسلیمان و تراکتور تبریز در جام حذفی هم مسابقه دارند.

به این ترتیب باید گفت استقلال و پرسپولیس در شهریور وارد تونل وحشت در آسیا خواهند شد. بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم هایی که از نظر امکاناتی و بازیکنان با کیفیت خارجی بسیار برتر از استقلال و پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو هستند.  در آسیا دیگر نمی توان با بهانه داشتن بازیکن کرونایی از حضور در برخی رقابت ها انصراف داد!

از سویی دیگر فصل آینده لیگ برتر قرار است از اواسط مهرماه آغاز شود یعنی تیم های درگیر در لیگ قهرمانان آسیا شاید کمتر از 15 روز فرصت استراحت برای شروع رقابت های فصل بعد را داشته باشند. البته این در صورتی استکه  این بازیکنان ملی پوش نباشند و به تیم ملی دعوت نشوند زیرا تیم ملی در مهر و آبان امسال نیز 4 رقابت حساس در مقدماتی جام جهانی دارد و بازیکنان ملی پوش این باشگاه ها باید برای تیم ملی هم بازی کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد که بازیکنان ملی پوش و با کیفیت تیم های مطرح فوتبال ایران باید خود را برای فصلی سخت و فشرده آماده کنند فصلی که اگر ریکاوری ها و تمرینات بدنسازی براساس اصول علمی نباشد ممکن است بازیکنان زیادی در آن مصدوم شوند.

همه این دشواری های فوتبالی بعلاوه ویروس منحوس کرونا باعث می شود که بدانیم چه روزهای سختی در انتظار فوتبال باشگاهی کشورمان است. جام حذفی  این فصل نیز 4 مسابقه تا پایان دارد. ابتدا مسابقه معوقه استقلال و سپاهان باید برگزار شود تا تیم چهارم حاضر در نیمه نهایی مشخص شود.

سپس دو بازی در نیمه نهایی و یک مسابقه در فینال که شاید این مسابقات قبل از 24 شهریور 99 به پایان برسد. پرسپولیس می خواهد دوباره دبل کند و قهرمان جام حذفی شود. شاگردان مجیدی برای کسب این جام و دفاع از اعتبار خود به آب و آتش خواهند زد. تراکتور هم می خواهد یک جام به هوادارانش تقدیم کند. در واقع تنها تیمی که خیلی شانس قهرمانی ندارد نفت مسجدسلیمان است. با این حال نمی توان این تیم را دستکم گرفت. فراموش نکنیم در جام حذفی سال های اخیر تیم هایی از لیگ یک هم به فینال رسیده اند.

به این ترتیب مسابقاتی هیجان انگیز، جذاب و دشوار پیش روی تیم های محبوب فوتبال ایران است اما تنها افسوس غیبت تماشاگران در ورزشگاه هاست که همه امیدواریم ویروس کرونا را شکست بدهیم تا دوباره روزهای خوب برگردد روزهایی که تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند.