رکورد جالب و استثنایی احمد نوراللهی در پرسپولیس

ستاره ای که یک روز به خاطر نیمکت نشینی دفترچه خدمت را پُر کرد و راهی تراکتور شد تا سربازی خود را پشت سر بگذارد، حالا سرباز تمام وقت پرسپولیس محسوب می‌شود؛ ستاره ای است که همیشه در ترکیب حضور دارد، نمایش های اغلب درخشان بوده و بسیاری تصور می‌کنند که در آینده ای نه چندان دور به کاپیتان اول سرخ ها تبدیل خواهد شد.

اخبار ورزشیاحمد نوراللهی شماره 8 دوست داشتنی برای هواداران پرسپولیس است که از دوران سیاه این باشگاه سربرآورد و به ستاره تیم بحران زاده پرسپولیس تبدیل شد و خیلی زود جایش را در تیم به عنوان هافبک دفاعی و مرکزی پیدا کرد. با ریش های تازه درآمده، موهای کم پشت و اخم همیشگی، احمد نور خیلی زود به بازیکنی پرهوادار تبدیل شد که هواداران نوجوان پرسپولیس برایش فن پیج زدند و تیفوسی های استادیوم سرودی خاص که برای علی کریمی بود را به نامش کردند تا طرفدارِ سابق، به یکی از ستاره های تیم برانکو تبدیل شود.

در سالی که بذر امیدِ بازگشت به اوج در دل سرخ ها جوانه زده بود، نوراللهی جزو ستارگانی بود که اجازه ناامیدی آن را نداد. حتی وقتی که شادی گل به یادماندنی اش بعد از شوت تماشایی به سایپا، بی اثر شد و پرسپولیس جام را به خاطر تفاضل گل واگذار کرد، نوراللهی در جمع سرخ ها ماند و البته با جذب ستارگانی چون وحید امیری به نیمکت دوخته شد. پس نوراللهی تصمیم گرفت در دوره ای که کادرفنی کمتر به او احتیاج داشت، به خدمت سربازی برود؛ با یک خداحافظی دراماتیک جمع پسران برانکو را ترک کرد اما در بازگشت به تیم، ستاره ای بود که همه انتظارش را می‌کشیدند.

سال گذشته در تمام بازی های پرسپولیس فیکس بود و به تیم ملی هم دعوت شد و در ترکیب تیم کارلوس کی‌روش به میدان رفت. بازی در جام ملت ها انگیزه او را بیشتر کرد اما شاید خیلی ها تصور می‌کردند که بعد از تورنمنت سنگین ملی، بازی های پرفشار باشگاهی و تعطیلی چند ماهه به خاطر کرونا، نوراللهی آمادگی اش را از دست بدهد اما این اتفاق برای او رخ نداد. این ستاره اهل ... در بازگشتِ فوتبال، دوباره در ترکیب اصلی قرار گرفت و در هر پنج بازی میاندار میدان پرسپولیسی ها بود.

نکته مهم درباره نوراللهی این است که باوجود بازی در یک پست نسبتا دفاعی، خشونتی که اغلب هافبک ها دارند را هرگز از خود بروز نداده. جنگندگی، کنش دفاعی، دوندگی، سماجت و... همیشگی مشخصه های جدید فوتبال او هستند اما هرگز خطای بی مورد که منجر به اخراج شوند در نمایش این ستاره بی حاشیه دیده نشده است.

حضور در تمامی بازی های فصل از ابتدا، مسئله ساده و راحتی نیست که اگر بود دیگر ستاره های پرسپولیس هم به این رکورد دست پیدا می‌کردند. این اعتباری است که احمد نوراللهی از آن خود کرده و مدیران و مربیان و هواداران باشگاه پرسپولیس نیز باید به آن توجه بیشتری داشته باشند چرا که در ایران کمتر فوتبالیستی توان فنی، اخلاقی و جسمانی چنین اتفاقی را دارد.

نوراللهی همچنین با مراقبتی که از خود داشته، از گزند مصدومیت ها نیز دور بوده تا رکورد حضور ثابت در تمام بازی های این فصل را از خود به جای بگذارد؛ حضور فیکس در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان، چه در دوره گابریل کالدرون و چه یحیی گل محمدی. او حتی در بازی های آخر تیم برانکو هم فیکس بود و آخرین دوری اش از ترکیب به بازی با سایپا مربوط است که به دلیل مصدومیت آن مسابقه را از دست داد. یعنی از آخرین آسیب دیدگی اش بیش از یک سال می‌گذرد!

حالا که شاید عده ای با نگاهی خرافی، نگران چشم خوردن این هافبک خوش نقش باشند، او چنین نگرانی ای ندارد. خوب می‌داند که با ادامه این سبک زندگی، تمرین مستمر، دوری از حواشی و... راهش ادامه خواهد داشت و شاید رکوردهای مهم تری را هم بزند. اگرچه کاپیتان سوم پرسپولیس گل و پاس گل زیادی نداشته اما عملکرد و نمایشش به شکلی است که هیچ کسی نمی‌تواند روی نامش قلم قرمز بکشد؛ چه یحیی و کالدرون و چه کی‌روش، ویلموتس و احتمالا در آینده نزدیک اسکوچیچ.