عملکرد تیم‌های لیگ برتر فوتبال در کشور

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از تعطیلات چند ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوباره با انجام دیدار معوقه فولاد خوزستان و استقلال تهران آغاز شد و تیم‌های لیگ برتری در این مدت، ۵ دیدار خود را برگزار کرده اند.  به دلیل پیروزی‌های پیاپی سرخپوشان پایتخت، قهرمانی آن‌ها ۴ هفته پیش از اتمام لیگ برتر قطعی شد و حالا رقابت های باقی مانده برای تیم‌های حاضر در لیگ، فقط برای کسب سهمیه  لیگ قهرمانان آسیا  است و در انتهای جدول نیز جنگ بزرگی برای بقا در جریان است.

اخبار ورزشی- در این گزارش، نگاهی به عملکرد تیم‌های لیگ برتری پس از تعطیلات کرونایی انداختیم.

استقلال علاوه بر ۵ دیداری که مثل اکثر تیم‌ها انجام داده، به دلیل برگزاری یک بازی معوقه با فولاد، یک مسابقه از همه تیم‌ها بیشتر داشته و نفت مسجد سلیمان هم ۴ بازی برگزار کرده است.

پرسپولیس و ثبت بهترین آمارها

پرسپولیس در ادامه روند پیروزی های خود، هر ۵ بازی بعد از تعطیلات را با برد پشت سرگذاشت تا مسیر رسیدن به پوکر خود در قهرمانی هایش را هموار کند. بعد از پرسپولیس، استقلال با یک بازی بیشتر نسبت به دیگر تیم‌ها و کسب ۹ امتیاز رده دوم را در اختیار دارد. فولاد خوزستان، از ۵ دیدار صاحب ۳ برد شده است و بهترین عملکرد را پس از سرخابی‌های پایتخت به ثبت رسانده است.

عملکرد جالب سایپا

عجیب‌ترین آمار در بین ۱۴ تیم لیگ برتری هم متعلق به سایپا است. نارنجی پوشان تهرانی هر ۵ بازی خود را بعد از تعطیلات با تساوی به پایان رسانده اند و برد و باختی نداشته‌اند. البته ۳ تساوی شاگردان ابراهیم صادقی مقابل تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و شهرخودرو به دست آمده و آن‌ها مقابل پیکان و شاهین که رقبای مستقیم‌شان برای بقا در لیگ محسوب می‌شوند نیز با تساوی به کار خود پایان داده‌اند.

ماشین سازی تبریز که در این مدت ۲ سرمربی مختلف را روی نیمکت خود قرار داده است، با ۴ شکست، بیش از هر تیم دیگری بازنده از زمین خارج شده و این تیم تبریزی هم تنها برد خود را مقابل ذوبی‌ها کسب کرده است.

شاهین؛ قعرنشین همه جدول‌ها

اما بدترین آمار در بین تیم‌های لیگ برتری پس از تعطیلات، متعلق به قعرنشین لیگ است. شاهین بوشهر، به جز ۳ شکست، تنها ۲ تساوی مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان داشته است و همین نتایج باعث شده تا تیم مهدی پاشازاده، جدی‌ترین مدعی سقوط به لیگ آزادگان باشد. تیمی که در حال حاضر ۵ امتیاز با پیکان رده پانزدهمی اختلاف دارد.

با نگاه به جدول رقابت‌های لیگ که برای بازی‌های بعد از تعطیلات است، متوجه می‌شویم که تنها ۲ تیم پرسپولیس و نساجی هیچ شکستی نداشته اند. استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجد سلیمان و پیکان هم تنها متحمل یک شکست شده اند.

از طرفی سایپا و شاهین شهرداری هم تیم‌های بدون برد در ۵ بازی گذشته محسوب می‌شوند و نساجی هم تنها تیمی است که هیچ بازی را با تساوی به پایان نرسانده است.

ترین‌های لیگ پس از تعطیلات

ذوب آهن به لطف برد پر گل ۵ بر یک مقابل شاهین قعرنشین، در ۵ بازی قبلی خود ۹ گل به حریفان زده است و از این لحاظ بهترین عملکرد را بین تیم‌های لیگ برتری به ثبت رسانده است. بعد از ذوب آهن، پرسپولیس ۸ گل زده و استقلال، فولاد و پیکان ۷ بار دروازه حریفان خود را باز کرده اند. در حالی که در جدول کلی لیگ، آبی پوشان همچنان با ۴۶ گل زده، ترسناک‌ترین خط حمله دوره نوزدهم مسابقات را در اختیار دارند.

صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی و سایپا هم تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده اند و کمترین گل زده در بین تیم‌های لیگ برتری را پس تعطیلات داشته اند.

شاهین هم با دریافت ۱۳ گل در ۵ بازی، بدترین خط دفاعی را داشته و ذوب آهن نیز با ۱۱ گل خورده در رده بعدی قرار دارد. تراکتور و پرسپولیس هم با دریافت تنها ۲ گل، بهترین عملکرد دفاعی را داشته اند.