چرخابی: سپاهان نیاز به آرامش دارد

حسین چرخابی ، در مورد تقابل سپاهان با استقلال با توجه به اینکه زردپوشان در لیگ برتر مقابل حریف شکست خوردند اظهار داشت: اگر فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیاست به این دلیل است که هیچ لحظه‌ای ازآن قابل پیش بینی نیست، چه برسد به پیش بینی بازی به بازی. نمی‌توان گفت که چون سپاهان در لیگ به استقلال باخته در بازی هفته بعد هم که یک بازی حذفی است شکست می‌خورد. در فوتبال این لحظات هستند که به بازی حکومت می‌کنند.

اخبار ورزشی- چرخابی تصریح کرد: اتفاقات بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به هیچ وجه نمی‌شود پیش بینی کرد. استقلال می‌داند هنوز ممکن است سهمیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست بدهد پس این بازی اهمیت خیلی زیادی دارد. هم استقلال باید جایگاه جدول خودش را در جدول فراموش کند و سپاهان هم باید بازی قبلی خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کند. به نظر من این مسابقه یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال ایران است و نمی‌توان گفت شانس کدام تیم برای بردن دیگری بیشتر است.

کارشناس فوتبال ایران در باره مشکل گلزنی سپاهان با وجود خلق موقعیت‌های زیاد گفت: من اول فصل این پیش بینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کردم. به عقیده من در فوتبال چیزی به نام شانس وجود ندارد. شما در بازی سپاهان مقابل نساجی ببینید، یکی از توپ‌هایی که به تیرک خورد؛ رضا میرزایی با بغل پا توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیرک عمودی دروازه زد و بعد پشت به دروازه حریف نشست و به سر خود زد!

وی ادامه داد: میرزایی بازی را رها کرده بود در صورتی که دروازه حریف بدون دروازه‌بان بود. توپ دوباره در اختیار سپاهان قرار گرفت. در رفت‌وبرگشت توپ دوباره در محوطه جریمه نساجی به طور ناگهانی به میرزایی رسید، او می‌توانست با یک ضربه آرام دروازه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز و بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مساوی کند، اما با یک ضربه محکم توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیرک افقی زد!  آیا این بدشانسی است یا اشتباه بازیکن؟ بازیکن موظف است در طول یک مسابقه چشمش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از توپ برندارد و این یک تاکتیک انفرادی است.

چرخابی تصریح کرد: سپاهان به نظر من از ابتدای فصل اشتباه کرد، حتماً باید مهاجمی در کنار کی‌روش قرار می‌گرفت تا کار او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل کند. کی‌روش استنلی یک مهاجم فقط سرزن است و برخلاف دیاباته در تکنیک بازی با پا و حفظ توپ قدرتی ندارد. دیاباته هم خوب سر می‌زند و هم بازی با پای خوبی دارد. بنابراین باید کنار کی‌روش استنلی بازیکنی قرار بگیرد که هم سریع حرکت کند و هم بتواند به خوبی در عمق حرکت کند تا تیم بتواند از موقعیت‌های خودش به گل برسد.

کارشناس اصفهانی فوتبال در مورد اینکه کدام بازیکن تیم می‌تواند زوج خوبی برای کی‌روش شود، عنوان کرد: به نظر من محمد محبی می‌تواند پشت سر کی‌روش قرار بگیرد و مکمل خوبی برای او باشد. چون سرعت، تکنیک و شم گلزنی دارد. چرا بهترین بازیکنان جهان از بین گلزنان انتخاب می‌شوند؟ چون سخت‌ترین کار گل زدن است. سپاهان گلزن ندارد. وقتی موقعیت گلی به دست میاد کسی نیست که آن را به گل تبدیل کند. اگر همین دیاباته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از استقلال بگیریم، تبدیل به تیمی متوسط می‌شود.

وی در خصوص تجمع هواداران سپاهان و شعار علیه قلعه‌نویی و درخواست برای سرمربی شدن نویدکیا گفت: متأسفانه این کار در فوتبال ما اپیدمی شده و ما خیلی احساسی عمل می‌کنیم. محرم بازیکن باهوشی بود و می‌تواند مربی بسیار خوب و باهوشی هم شود اما الان سپاهان نیاز به آرامش دارد. به جز مسائل فنی، مسائل روحی و روانی هم در گل نشدن موقعیت‌ها موثر هستند. سپاهان به آرامش نیاز دارد تا به بازیکنان القا شود که در جام حذفی یک فینال دارند و با بردن آن حتی بهشتی به نام لیگ قهرمانان آسیا مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین من اصلا این تجمعات را قبول ندارم.

چرخابی در مورد بازی مهم روز دوشنبه گفت: وقتی همه منتظر برگزاری این بازی هستند، خواهشم این است که عوامل دو تیم، داوران، هواداران، مسؤولان برگزاری و همه اجازه بدهند دو تیم تمام قابلیت‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این مسابقه در زمین پیاده کنند. مخصوصا این که کادر فنی تیم ملی به تماشای این مسابقه می‌آید. اگر همه چیز به نحو احسن در این مسابقه انجام شود در نهایت به نفع تیم ملی خواهد بود. پس همه باید کمک کنیم تا یک مسابقه خوب و بدون حاشیه برگزار شود. بازیکنان هم از ثانیه اول به جای این که به درگیر شدن با هم مشغول شوند، فقط به فکر فوتبال بازی کردن باشند تا همه از دیدن این بازی لذت ببرند.

وی درمورد این که آیا حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان بر خلاف تقابل لیگی می‌تواند موجب پیروزی مقابل استقلال شود، اظهار داشت: یکی از شرط‌های موفقیت در بازی این است که نفر اول تیم در کنار بازیکنان باشد. کسی که با بازیکنان ارتباط برقرار و صحبت می‌کند، حضورش کنار زمین صد درصد می‌تواند مؤثر باشد و برد تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تضمین کند. چه فرهاد مجیدی باشد، چه یحیی گل‌محمدی و... مسلما حضور امیر قلعه نویی در کنار سپاهان تاثیر گذار است و شانس غلبه بر استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر می‌کند.